Skip to main content
فهرست مقالات

نگارگری، قرابت حکمت و هنر

(1 صفحه - از 66 تا 66)

کلید واژه های ماشینی : هنر، تاکستانی، تدریس، قرابت حکمت و هنر، ایرانی، مینیاتور، نقاشی ایرانی، استاد، هنر ایران، اردشیر مجرد تاکستانی، تشعیر، تذهیب، آثار اردشیر تاکستانی، تدریس نقاشی ایرانی، فلسفه، تدریس هنر در هنرستان، آموزش نقاشی ایرانی، تحلیل هنری مکاتب نقاشی، اصول، تحلیل مکتب‌های نقاشی ایرانی، تدریس و اشاعه تذهیب، مبانی، دور، نقاشی و هنر ایرانی، فلسفه هنری، تاکستانی مینیاتور، آثار، کار نقاشی ایرانی، آموزش، نگارگر ایرانی در آثار

خلاصه ماشینی: "اما روشهای تدریس نقاشی ایرانی اغلبسینه به سینه و حضوری بوده و هیچگاهاین اصول جنبه مکتوب و تدوین شدهبخود نگرفته است و با مرحوم شدناستاد،تعلیم آن شیوه نیز متوقف می‌شدهاست و اگر مطلبی هم باقی می‌ماند،جنبه رمز و اشاره داشته است،و اغلب اینتصور در اذهان قوت می‌گرفت که استاددر نشر و آموزش هنر خود،بخل ورزیدهاست در صورتی که چنین نبوده بلکهاساتید به واسطه تلاش و ریاضت‌هایبسیار به این قلل رفیع هنری نایلمی‌آمدند و سعی داشتند هنر را بههنر جویی تعلیم دهند که دارای تقوای هنری و خلوص و افتادگی و فرزانگی وآراسته به فضایل انسانی باشد. » تاکستانی علاوه بر کار عملی و خلقآثار بدیع هنری و تدریس هنر درهنرستان و دانشگاه،به تحقیق و بررسی وتحلیل مکتب‌های نقاشی ایرانی پرداختهو حاصل این تلاش،کتب منتشر شده وآماده چاپی است که وی تالیف کردهاست."

صفحه:
از 66 تا 66