Skip to main content
فهرست مقالات

آشنایی با برخی مفاهیم اساسی حسابداری مدیریت: تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش و مدیریت مزیت رقابتی

نویسنده:

(3 صفحه - از 65 تا 67)

کلید واژه های ماشینی : زنجیره ارزش و مدیریت مزیت ،تحلیل زنجیره ارزش و مدیریت ،تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش ،زنجیره‌ارزش صنعت تولید کامپیوترهای شخصی ،مدیران ،زنجیره‌ارزش ،ارزش ،صنعت ،مدیریت ،مدیریت مزیت رقابتی ،مفاهیم اساسی حسابداری مدیریت ،زنجیره‌ارزش شرکت ،مشتریان ،زنجیره‌های ارزش تامین‌کنندگان مواد ،زنجیره‌ارزش صنعت ،مراحل زنجیره‌ارزش صنعت فعالیت ،زنجیره‌ارزش شرکت به زنجیره‌های ارزش ،فروش ،تجزیه و تحلیل زنجیره‌ارزش ،استراتژی ،تامین‌کنندگان مواد و کالا ،فرایندهای ،شناسایی ،تجزیه و تحلیل زنجیره‌ارزش شرکت ،محصول ،ارزش تامین‌کنندگان مواد و کالا ،تولید ،صنعت کامپیوترهای شخصی شرکت ،مراحل فرایند اصلی از زنجیره‌ارزش ،زنجیره ارزش در صنعت کامپیوتر

خلاصه ماشینی:

"زنجیره‌های ارزش صنعتی در برگیرنده سطوح فعالیت میانی مشابه‌ موارد زیر است: تهیه‌کنندگان مواد و قطعات، تولید، مونتاژ، آزمایش و کنترل کیفیت، توزیع، انبارداری، خرده‌فروشی، یک شرکت ممکن است در تمامی یا تنها در بخشی از زنجیره‌ارزش صنعت‌ خود رقابت کند در حالی که رقیبان‌ ممکن است به‌طور کلی بخشهای مختلف‌ زنجیره‌ارزش صنعت را کنترل کنند. برای مثال شرکت آی بی ام( IBM )در تمامی سطوح و مراحل زنجیره‌ارزش‌ صنعت فعالیت دارد در حالی که شرکت‌ هیولت-پاکارد- PACKARD) (HEWLETT و کمپاک( COMPAQ )در بخش مونتاژ و آزمایش و کنترل کیفیت‌ کامپیوترهای شخصی فعالیت دارند و ترکیب توانایی فناوری اطلاعات و مبادله اطلاعات موجب می‌شود که بتوان فعالیتهای ایجادکننده‌ ارزش افزوده در فرایندهای شرکت را شناسایی و راهبری کرد شرکت آمس تک( AMS TECH ) درزمینه‌ توزیع کامپیوترهای شخصی فعالیت‌ می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.