Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش و پرورش و رشد ملی

مترجم:

(9 صفحه - از 595 تا 603)

کلید واژه های ماشینی : آموزش، مدارس، کلمبیا، مدارس متوسطه، مصر، مهندسی، پیشرفت، چین، ملی، فرهنگی

خلاصه ماشینی:

"هر کشور،نیازمند و ناگزیر به اتخاذ روش آموزشی و توسعهء نیروی انسانی خود میباشد که باید به‌طور مستقل و جدا از سایر کشورها و براساس سنت‌های تربیتی و فرهنگی مردم،درجهء پیشرفت کشور و امکانات موجود برای ترقی آن ملت پایه‌گذاری شود. باوجود اینکه این کشور از دولت و مجلس و حکومت مستقلی برخوردار است،معذلک‌ هنوز اداره 90 درصد از مشاغلی که در سطح بالای دولتی و خصوصی میباشد و برای احراز آنها باید لااقل گواهینامهء تحصیلات متوسطه را دارا بود به عهده خارجیان گذارده شده است. از طرف‌ دیگر ضرورت وجود گروه تحصیل‌کردهء نیاسالندی که نقش رهبری توسعهء اقتصادی و سیاسی را به عهده بگیرند بموازات خروج خارجیان از آن کشور یک مسألهء کاملا جدی و فوری است،لزوما حق تقدم طرحهای دهسال آینده این کشور به تعلیمات متوسطه معطوف خواهد شد که امروزه‌ فقط 5/1 درصد از نوجوانانی که باید در دبیرستان به تحصیل اشتغال داشته باشند در این‌ مدارس ثبت‌نام کرده‌اند. تعداد فارغ التحصیلان بدون کار دانشگاهها در مصر فوق العاده زیاد است و دولت با تحمل فشار،در صدد ایجاد کار و دست‌وپا کردن مشاغل‌ کوچک دفتری و حرفه‌ای کم‌اهمیت برای آنها در وزارتخانه‌ها است که این سازمانها نیز از جهت کارمند زائد خود در موقعیت نامطلوبی قرار دارند. 1)بین توسعه فرهنگی و بهره‌دهی اقتصادی در یک کشور،پیوستگی بسیار نیرومندی‌ موجود است،اگر یکی از ضوابط گسترش آموزش و پرورش از جمله تعداد ثبت‌نام شدگان در مدارس متوسطه و دانشگاهها را بر مبنای قضاوت خود قرار دهیم باین نتیجه میرسیم که در 75 کشور جهان ضریب همبستگی بین سطح فرهنگ و تولید ناخالص ملی سرانه بمیزان 888/0 است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.