Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی برداشت دانشجویان مراکز آموزش عالی بم پیرامون ازدواج

نویسنده:

ISC (10 صفحه - از 105 تا 114)

کلید واژه های ماشینی : ازدواج، دانشجویان، دانشجویان مراکز آموزش عالی بم، اخلاق، بررسی برداشت دانشجویان مراکز آموزش، برداشت دانشجویان مراکز آموزش عالی، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، همسر، سن، خانواده

خلاصه ماشینی:

"بررسی برداشت دانشجویان مراکز آموزش عالی بم پیرامون ازدواج ?STNEDUTS EGELLOC MAB FO YREVRUS A EGAIRRAM SDRAWOT HCORPPA . نتایجحاصل از بررسی برداشت دانشجویان دانشگاه علومپزشکی بیرجند،در خصوص ازدواج مهمترین علت کاهشازدواج در دوران دانشجوئی را به ترتیب علل اقتصادی،عدم اطمینان به آینده شغلی،عدم شناخت کامل از طرفمقابل و عدم تطابق فرهنگی بین دو خانواده می‌داند(9). با بررسی پژوهش‌هائی که در زمینه ازدواجصورت گرفته است و نظر به این‌که ازدواج یکی ازمهمترین اقدام‌های دوران زندگی یک فرد می‌باشد،لذاشناخت دیدگاه‌های دانشجویان که بیش از سایر جوانان،موانع و مشکلاتی را فراروی خود می‌بینند،می‌تواند دررفع مشکلات در ترویج ازدواج و بنیان نهادن خانوادههای باثبات‌تر برنامه‌ریزان کمک کنند. براساساین جدول دانشجویان مورد بررسی اهداف زیر را به ترتیبدر امر ازدواج بیان کرده‌اند:1)عمل به بعد مذهبی2)رسیدن به آرامش3)فرار از تنهائی4)ارضاینیازهای جنسی. (به تصویر صفحه مراجعه شود)جدول شماره(1):توزیع فراوانی دانشجویان موردبررسی برحسب متغیرهای فردی (به تصویر صفحه مراجعه شود)جدول 3 توزیع فراوانی و درصد دانشجویان مورد بررسی برحسب نگرانی‌های مربوط به انتخاب همسر (به تصویر صفحه مراجعه شود)جدول شماره 4:بررسی عوامل محدودکننده ازدواج (به تصویر صفحه مراجعه شود)جدول شماره 5:بررسی عوامل مؤثر در پذیرش درخواست ازدواج (به تصویر صفحه مراجعه شود)جدول شماره 6:بررسی موانع شخصی ازدواج دانشجویان (به تصویر صفحه مراجعه شود)جدول شماره 7:بررسی مشکلات عمومی در ازدواج دانشجویان جدول‌های 4 تا 7،برسی عوامل محدودکننده امرازدواج را نشان می‌دهند،براساس جدول شماره 4 دربین 8 عامل محدودکننده ازدواج،بیشترین اهمیت را عدمشناخت از اخلاق و رفتار همسر و نگرانی از انتخاب خوبو شایسته به خود اختصاص داده است. دانشجویان مورد بررسی در این پژوهشسن مناسب برای ازدواج دختران و پسران را به ترتیب22/15 و 26/19 سال بیان کرده‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.