Skip to main content
فهرست مقالات

روی کرد شناختی رفتاری و برنامه ریزی عصبی کلامی در کنترل اضطراب امتحان

نویسنده: ؛ ؛ ؛

کلیدواژه ها : اضطراب امتحان ،درمان شناختی رفتاری ،برنامه ریزی عصبی کلامی

کلید واژه های ماشینی : اضطراب ،اضطراب امتحان ،امتحان ،درمان ،کنترل اضطراب امتحان ،کنترل ،شناختی ،ضطراب امتحان ،آرام‌سازی ،تصویر ذهنی ،درمانی ،تمرین ،نمره ،اضطراب حالت ،برنامه‌ریزی عصبی ،موقعیت ،رنامه‌ریزی عصبی ،تصویر ،احساس ،مهارت ،درمان شناختی رفتاری ،روش آرام‌سازی کاربردیروش‌های آموزش کنترل ،تنش ،درمان اضطراب ،میزان اضطراب ،اضطراب صفت ،شناختی رفتاری ،حالت ،روش درمانی ،روی‌کرد

اضطراب امتحان نوع شایعی از اضطراب عملکرد است که 10 تا 20 درصد دانش آموزان و دانشجویان را درگیر می سازد. از آنجا که این نوع اضطراب می تواند باعث کاهش کارایی تحصیلی شود، شناخت روش های درمانی موثر آن اهمیت دارند. روش های درمان شناختی رفتاری با تاکید بر روی کرد کنترل خویش، برنامه ریزی عصبی کلامی و درمان دارویی از روش های موثر هستند. در این مقاله از ذکر درمان های داروئی خودداری می کنیم.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.