Skip to main content
فهرست مقالات

بهداشت روانی در محیط یادگیری

نویسنده:

(2 صفحه - از 47 تا 48)

کلید واژه های ماشینی : اختلالات ،رفتارهای ،واکنش اضطرابی دوران کودکی ،بهداشت روانی در محیط یادگیری ،خواب ،کودکان و نوجوانان ،اختلال کردار در دوران کودکی ،اضطراب ،واکنش سازگاری با دوران کودکی ،گروه اختلال رفتار در کودکان ،واکنش انزواطلبی دوران کودکی ،طبقه‌بندی اختلالات روانی ،دوران کودکی ،بیش‌کرداری ،تابلوی بالینی ،طفل ،دوران کودکی و نوجوانی ،شب‌ادراری ،بیمارگونه ،اختلالات کرداری ،طبقه‌بندی ،بیش‌کرداری بیمارگونه ،اجتماعی ،دزدی ،اختلالات کرداری همرا‌ه ،نشانه‌های ،بروز ،عقب‌ماندگی قدرتهای کلامی ،احساس ،دسته از اختلالات کرداری

خلاصه ماشینی:

"پ-اختلال کردار در دوران کودکی:این نوع‌ اختلالات که بیشتر با رفتارهای پرخاشگرانه و تخریبی همراه می‌باشند دارای تابلوی بالینی‌ با علائم زیر هستند: اجتماع ستیزی،عدم اطاعت و فرمانبرداری،فرار از مدرسه و کار،دروغگوئی،دزدی،آتش‌افروزی‌ اشکال در روابط متقابل و بدرفتاریهای جنسی. ج-واکنش اضطرابی دوران کودکی:نشانه‌های‌ زیر از ویژگیهای تابلوی بالینی این اختلال است‌ اضطراب مزمن،ترسهای واهی و بیمورد،بی- خوابی یا بدخوابی،کابوس در خواب،اغراق و زیاده‌روی در ارائه پاسخ به محرکها،عدم بلوغ‌ عاطفی،اشتغال فکری زیاد در مورد وضع جسمانی‌ نداشتن اعتماد به نفس،فرمانبرداری افراطی‌ باز دیریهای فراوان،وظیفه‌شناسی افراطی، تلاش در جلب موافقت و تصویب دیگران،حساسیت‌ فوق العاده،ناتوانی در سازگاری با موقعیت جدید در بعضی از مکاتب روانشناسی و روانپزشکی شناخت‌ و طبقه‌بندی اختلالات روانی از نوع واکنش‌ انزواطلبی دوران کودکی،فرار از خانه، پرخاشگری اجتماعی نشده،انتقامجوئی،دزدی‌ دروغگوئی آزار رسانیدن به سایر اطفال و بزهکاری کودکان و نوجوانان را نیز در گروه‌ اختلال رفتار در کودکان،طبقه‌بندی میکنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.