Skip to main content
فهرست مقالات

پرورش خلاقیت در کودکان

نویسنده:

(4 صفحه - از 36 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : کودکان ،جواب ،مربی ،سئوالات عادی و غیر عادی ،ارزشیابی ،پرورش خلاقیت در کودکان ،دستمالی ،عقاید ،فکر ،غیر عادی ،احترام ،کنجکاوی کودک ،تاءیید ،احترام به سئوالات عادی ،رشد خلاقیت در کودکان ،تخیلی ،ارزش ،رشد ،تشویق ،احتیاج ،تقویت ،کودکان به دستمالی اشیاء ،عقاید غیر عادی ،جواب می‌دهند کنجکاوی ،افکار غیر عادی ،ابتکاری ،تاءیید و تقویت ،عقاید کودکان احترام ،تشویق می‌کنم سئوالات ،رشد عقاید و یادگیریها

خلاصه ماشینی:

"این نکته را باید در نظر داشت که اگر آمادگی‌ قبلی برای احترام به عقاید و افکار غیر عادی‌ نداریم نباید بروز و ظهور آن افکار را تشویق‌ کنیم زیرا بی‌اعتنائی نسبت به اینگونه عقاید ضررش بیشتر از آن است که ابراز نشود. وظیفه والدین و مریان این‌ است که این قابلیت را زنده نگهدارند و بگذارند که گاهی اوقات کودکان مطابق ذوق و سلیقه خودشان اشیاء و امور را کشف کنند مراقبتها و دخالتهای زیاده از حد بزرگترها در جزء جزء زندگی و رفتار کودکان قابلیت یادگیری‌ مبتکرانه آنها را تضعیف می‌نماید و اگر ادامه‌ باید آنرا از بین میبرد. مربی باید از خود سئوال کند که آیا آموزش او تا آنجا که‌ ممکن است غیر مستقیم بوده است؟آیا به‌ ابتکارات و یادگیریهای مبتکرانه میدان داده‌ شده است؟آیا به کودکان کمک کرده است تا خودشان مجهولات را معلوم کنند و به حل‌ مشکلات نائل آیند؟بهتر است که در یک ساعت‌ درس معلم به شاگردان کمتر بیاموزد و به آنها اجازه دهد که قسمت بیشتری از وقت کلاس را برای خودآموزی ابتکاری و فکر کردن خلاق‌ در مورد آنچه توسط معلم آموخته شده است‌ مصرف نمایند. نکته حساس‌ دیگر اینکه تقویت‌کننده باید درست بهمان‌ مقدار لازم به تاءیید و تقویت بپردازد همانطور که‌ زیاده‌روی در آن زیان‌آور است از میزان واقعی‌ هم کمتر تقویت کردن باعث دلسردگی و نا -امیدی میگردد علی علیه السلام میفرماید آنکه‌ کمتر از میزان لازم دیگران را تقویت میکند یا باید انسان عاجز و ناتوانی باشد که نتواند حقایق را ابراز نماید و یا اینکه این قدرت‌ را دارا میباشد ولی حسادت و رشک مجال‌ اظهار حقایق را باو نمیدهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.