Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش بعد از پرورش

نویسنده:

(4 صفحه - از 26 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : کودکان ،معلم ،فرید ،هماهنگ‌سازی آموزشی زمان‌بندی آموزشی ،مدرسه ،استعداد یادگیری انسان کار ،زمان‌بندی آموزشی و مشخصه‌های کمی ،آموزش و پرورش ،نظام آموزشی ،انسان ،مادر ،تحول ،استعداد ،زمان ،آموزش بعد از پرورش ،زمانی مواد آموزشی ،زمان‌بندی آموزشی تحقیقات ،لزوم هماهنگ‌سازی آموزشی زمان‌بندی ،دانش ،وسایل ،نظام آموزشی از تحول ،استعداد یادگیری در کودکان ،مواد درسی ،ذهنی ،عوامل بازدارنده نظام آموزشی ،محیط ،یادگیری و یاددهی زمان‌بندی ،سنین کودکی ،وسائل به‌اندازه آموزش و پرورش ،مشخصه‌های کمی و کیفی

خلاصه ماشینی:

"کودکان از هر طبقه و دارای هر نوع استعداد و سوابق زندگی که باشند می‌توانند در سنین‌ پائین بیش از آنچه که ما تصور می‌کنیم بهتر و زودتر یاد بگیرند و آنرا به ذهن بسپارند و این کار را بر اثر حس کنجکاوی و تمایل باطنی که در چنین‌ سنینی برای کشف و درک و فهمیدن مطالب‌ دارند انجام میدهند،نه در نتیجه فشار و تحریک خارجی. فرانسیس که پل،نیز که از کارشناسان برجسته‌ امور آموزشی است با اعتقاد به این نظریه اضافه‌ می‌کند که:استعداد و توانائی معلم برای تقویت‌ و تحریک فکر کودک که درصدد یادگیری و کنجکاوی‌ است موجب می‌شود که کودک به عالیترین‌ وجهی درسهای خود را یاد بگیرد،و بالاتر از همه‌ی‌ اینها،ما احتیاج به مدارسی خواهیم داشت که‌ دارای جرئت و قدرت لازم برای سعی و کوشش‌ و آزمایشات و تجربیات بوده و نسبت به این‌ وظیفه‌ی بزرگ آگاهی داشته باشند،که دانش‌ عبارتست از مجموعه فعالیتهای مربوط به‌ آزمایش و کوشش و تغییر."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.