Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش بعد از پرورش

نویسنده:

(4 صفحه - از 26 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : کودکان، معلم، فرید، هماهنگ‌سازی آموزشی زمان‌بندی آموزشی، مدرسه، استعداد یادگیری انسان کار، زمان‌بندی آموزشی و مشخصه‌های کمی، آموزش و پرورش، نظام آموزشی، انسان

خلاصه ماشینی:

"کودکان از هر طبقه و دارای هر نوع استعداد و سوابق زندگی که باشند می‌توانند در سنین‌ پائین بیش از آنچه که ما تصور می‌کنیم بهتر و زودتر یاد بگیرند و آنرا به ذهن بسپارند و این کار را بر اثر حس کنجکاوی و تمایل باطنی که در چنین‌ سنینی برای کشف و درک و فهمیدن مطالب‌ دارند انجام میدهند،نه در نتیجه فشار و تحریک خارجی. فرانسیس که پل،نیز که از کارشناسان برجسته‌ امور آموزشی است با اعتقاد به این نظریه اضافه‌ می‌کند که:استعداد و توانائی معلم برای تقویت‌ و تحریک فکر کودک که درصدد یادگیری و کنجکاوی‌ است موجب می‌شود که کودک به عالیترین‌ وجهی درسهای خود را یاد بگیرد،و بالاتر از همه‌ی‌ اینها،ما احتیاج به مدارسی خواهیم داشت که‌ دارای جرئت و قدرت لازم برای سعی و کوشش‌ و آزمایشات و تجربیات بوده و نسبت به این‌ وظیفه‌ی بزرگ آگاهی داشته باشند،که دانش‌ عبارتست از مجموعه فعالیتهای مربوط به‌ آزمایش و کوشش و تغییر."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.