Skip to main content
فهرست مقالات

اولیاء و مربیان و فرایند یادگیری

نویسنده:

(6 صفحه - از 5 تا 10)

کلید واژه های ماشینی : یادگیری از طریق بینش ،یادگیری از طریق آزمایش ،طریق آزمایش و خطا ،طریق بینش ،صدای زنگ ،آزمایش و خطا ،طریق آزمایش ،بینش و بصیرت ،موفق ،سعی ،دریچهء قفس ،درون قفس ،حل مسأله ،جدول مشابه ،مشابه ،نوع یادگیری ،سعی می‌کنند ،قرار دهند

خلاصه ماشینی:

"اگرچه بعضا بی‌آنکه درک جامعی ماز (به تصویر صفحه مراجعه شود) چگونگی کارکرد دستگاه موردنظر داشته‌ باشیم موفق به رفع اشکال آن می‌شویم،اما از آن‌جا که این نوع یادگیری بر اصول صحیح و بینش دقیق استوار نیست،چندان قابل تعمیم‌ نبوده،در موقعیت‌های مشابه دیگر باز هم‌ ناگزیر از انجام تلاشهای مختلف و آزمایش و خطاهای متعددی هستیم تا شاید موفق به حل‌ مسأله و یا یادگیری شویم. مثلا زمانی که از ما خواسته می‌شود در جدول نه خانه‌ای زیر اعداد 1 تا 9 را بدون تکرار هر عدد به گونه‌ای‌ قرار دهیم که جمع اعداد هر ستون 51 بشود، چه می‌کنیم؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) اگر هم‌اینک بدون اندیشهء قبلی و آگاهی از ماهیت و قواعد جدولها،و بدون درک چگونگی‌ رابطهء اعدادی که در هر خانه یا ستون جایگزین‌ می‌کنید،اعداد 1 تا 9 را در خانه‌های جدول‌ قرار دهید و آن‌گاه ملاحظه کنید که جمع اعداد یک ستون بیشتر یا کمتر از 51 می‌شود و یا عددی را دو بار به کار برده‌اید،چه می‌کنید؟ مسلما پاسخ شما پاک‌کردن و دوباره نوشتن‌ است،یعنی تلاش دوباره و آزمایش و خطای دیگر،تا اینکه سرانجام موفق شوید بعد از دفعات مکرر به صورت اتفاقی جدول را به ترتیب زیر کامل کنید. (به تصویر صفحه مراجعه شود) در هر حال در صورتی که با قرار دادن اعداد داده شده در خانه‌های مناسب توفیق حل‌ جدول را بیابید،از آنجا که شناخت چندانی‌ نسبت به چگونگی ارتباط اعداد داخل جدول‌ ندارید،برای تکرار یا انجام دوبارهء آن ناگزیر به‌ استفاده از حافظه و به خاطر سپردن صورت‌ کلی جدول تکمیل شده خواهید بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.