Skip to main content
فهرست مقالات

نامه ها

(6 صفحه - از 48 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : دین، فلسفه، انسان، سیاسی، دانشجویان، آموزش، معارف، استاد، آب، فرهنگی

خلاصه ماشینی:

")؟ آیا دربارهء محصول برنامه که چه می‌خواهد باشد:مدرس‌ دانشگاهها،محقق فلسفه یا کارشناس مسائل فرهنگی،فکر شده است؟آیا در باب چند و چون برنامه که می‌خواهد با توجه به وضعیت موجود تکیه را بر تحقیق بگذارد یا آموزش،یا اینکه تلفیقی با نسبت‌های مختلف از هر دو،خواهد بود فکر شده است؟با مسئلهء تز چگونه برخوردی خواهد شد،آیا باز چند صفحهء ترجمه از متون خارجی کلید باز شدن در مدارج‌ عالی در این رشته خواهد بود یا اینکه تحقیق جدی‌تر گرفته‌ خواهد شد؟تز چگونه ارزیابی خواهد شد:توسط استاد راهنما،استادان راهنما یا چاپ در یک مجلهء معتبر داخلی‌ یا خارجی؟مشکلات برنامه کدامند؟آیا در برنامه تأکید روی‌ گرایش خاص از فلسفه است و اگر اینگونه است یا نیست چرا بالاخره با فرهنگ غرب که فلسفهء آن اسطقس آن است‌ می‌خواهیم چه کنیم:بخوانیم تا رد کنیم‌9؟بخوانیم تا نقد کنیم؟بخوانیم تا به سلاح دیگران مجهز شویم؟یا بخوانیم تا بفهمیم و معرفتمان افزون شود؟آیا در مورد آیندهء شغلی‌ فارغ‌التحصیلان اینگونه رشته‌ها فکری شده است؟آیا دانشجویان دوره‌های دکترا همانند دانشجویان کارشناسی‌ ارشد این رشته‌ها پاره‌ای از پاره وقتهای خود را به علم اندوزی‌ (جزوه برداری)اختصاص خواهند داد یا اینکه برای زندگی‌ عیالمندی آنان(که عموما متأهلند)فکری شده است؟ بالأخره آیا مضار بودن دوره‌های دکترا و آفات آن با فوائد وجود آن سنجیده و مقایسه شده است یا نه؟ اینها و شاید دهها سئوال دیگر که در اذهان دانشجویان‌ و پاره‌ای از اساتید فلسفهء این کشور وجود دارد مسائلی‌ هستند که در برابر مسئولان فرهنگ و آموزش عالی و نیز مسئولان دانشگاه و گروههای فلسفه قرار دارد و شاید تا حدی بدور از تدبیر و«حکمت عملی»باشد که با طرح‌ مشکلات و واقعیت‌های موجود اینگونه پرسش‌ها را جدی‌ نگیریم یا پشت گوش بیندازیم."

صفحه:
از 48 تا 53