چکیده:
ارائه تعاریفی از اطلاعات و ثروت و نقش حیاتی اطلاعات در مراحل مختلف زندگی از جمله تصمیمگیری،تحقیق و توسعه،صنعت و تولید، تعلیم و تربیت،تألیف،و مطالعه سیر موجهای سهگانه آلوین تافلر و مقایسه اطلاعات به عنوان عامل ثروت دوره سوم با عاملهای ثروت دوره اول و دوم(زمین و کارخانه)و ذکر خصوصیاتی چون عدم محدودیت و فناناپذیری،استفاده و فروش همزمان به چندین نفر، توانایی ایجاد ارزش افزوده در کالاها و خدمات،اشتغالزایی،خطرآفرین نبودن،سودآور و درآمدزا بودن و تولید و تجارت اطلاعات،نقش اطلاعات، نقش اطلاعات در جهت کاستن هزینهها،دائمی بودن مالکیت آن، ویژگیهایی است که برای اطلاعات در مقایسه با عوامل ثروت در دورههای قبل مورد بررسی قرار گرفته است.
خلاصه ماشینی:
"ویژگیهایی است که برای اطلاعات در مقایسه با عوامل ثروت در
اطلاعات نتیجهء پاسخی معنیدار به یک انگیزه است که با گذشت زمان تلفیق،ترکیب،و دستهبندی شده به دانش خاصی تبدیل میگردد.
«اطلاعات ما از دست رفته»و از این قبیل مثالها که نشاندهندهء وجود اطلاعات است.
باشیم،و برای این منظور باید اطلاعات لازم برای تصمیمگیرنده فراهم باشد تا بتواند تصمیم بگیرد.
دارد نمیتواند بینیاز از اطلاعات جامع برای هریک از مراحل کار خود باشد
اساس آموزش و پرورش براساس انتقال دانش و اطلاعات استوار شده است که در
یک شغل کمک میکند این فرآیند از انتقال اطلاعات لازم برای بدست آوردن
است که سواد و آموزش و پرورش عموما به عنوان عوامل اصلی تولید اطلاعات علمی
و فنی و سایر انواع اطلاعات در نظر گرفته میشوند و تحقیقات نشان داده است که
بلکه این سیستم است که سیستم تولید خود را حول محور افزایش بهرهوری بر مبنای دانشی استوار کرده که از طریق توسعه و انتشار تکنولوژی اطلاعات و بر آورده ساختن
امریکا معتقد است که«در چند دههء گذشته انقلاب اطلاعات منبع بزرگ ثروت را تغییر
اطلاعات ممکن است تخفیف بدهند(فنر،2831)اما ویژگیهایی در این عصر تجاری
میگیرد و افراد زیادی هستند که کارشان فقط تولید و بهرهبرداری از اطلاعات است و
L. C اطلاعات ممکن است برای تولیدکنندگان گران تمام شود اما برخلاف شکل فیزیکی آن میزان
قبلی)با دانایی و اطلاعات بهعنوان عامل ثروت دوره سوم در این است که کشورها یا
این خصوصیات از آنجا ناشی شده که اطلاعات عامل تولید دانش و دانش نیز به نوبه"