Skip to main content
فهرست مقالات

جایگاه اقتصاد اطلاعات در برنامه آموزشی علوم کتابداری و اطلاع رسانی

نویسنده: ؛

بهار و تابستان 1386 - شماره 15 و 16 (12 صفحه - از 161 تا 172)

کلیدواژه ها : اقتصاد اطلاعات ،مطالعهء تطبیقی ،برنامه درسی ،آموزش

کلید واژه های ماشینی : علوم کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی ،اطلاعات در برنامه آموزشی ،علوم کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی دانشگاه ،برنامه آموزشی ،درس اقتصاد اطلاعات ،کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی ،مطالعات کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی دانشگاه ،دپارتمان مطالعات اطلاع‌رسانی دانشگاه ،کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی دانشگاه ،دپارتمان علم اطلاع‌رسانی دانشگاه ،علوم کتاب‌داری ،اقتصاد اطلاعات ،مدرسه علوم کتاب‌داری ،تدریس اقتصاد اطلاعات ،برنامه آموزشی علوم ،علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی ،شرح درس اقتصاد اطلاعات ،دپارتمان ،مطالعات کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی ،اطلاع‌رسانی دانشگاه ،دپارتمان مطالعات اطلاع‌رسانی ،مدرسه مطالعات کتاب‌داری ،دپارتمان علم اطلاع‌رسانی ،تحصیلات تکمیلی ،WWW ،اطلاع‌رسانی دانشگاه ایالتی ،مطالعات اطلاع‌رسانی دانشگاه ،کتابداری و اطلاع‌رسانی ،شرح درس ،حاضر تدریس اقتصاد

درس اقتصاد اطلاعات از جمله دروسی است که رشتهء علوم کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی در جریان توسعهء خود ناگزیر از پذیرش آن در برنامه‌ درسی خود بوده است.پژوهش حاضر تلاش دارد با بررسی و شناسایی آن دسته از بخش‌های آموزشی که هنوز به تدریس اقتصاد اطلاعات ادامه می‌دهند زمینه مناسبی را برای مقایسهء وضعیت داخل‌ و خارج از کشور فراهم سازد.نتیجه این پیمایش نشان می‌دهد که تنها 6/5 درصد از دپارتمان‌های آموزشی درحال حاضر تدریس اقتصاد اطلاعات را در برنامهء درسی خود دارند.کاهش توجه به آموزش اقتصاد اطلاعات به‌ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌تواند نشانگر گرایش‌ روزافزون بخش‌های آموزشی به مباحث فناورانه و دور شدن آنها از وجوه انسانی و اجتماعی حرفه باشد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.