Skip to main content
فهرست مقالات

وسیله نقلیه در شهر

نویسنده:

(9 صفحه - از 290 تا 298)

کلید واژه های ماشینی : وسایل نقلیه ،اتومبیل ،وسیله ،شهر ،وسیله نقلیه در شهر ،وسایل نقلیه عمومی ،قیمت ،تراموا ،خیابان ،اجتماعی ،اقتصادی ،اتومبیل شخصی ،فکر ،وسیله نقلیه شخصی ،صرف ،انسان ،مردم ،تراموای فرضی ،استفاده از دوچرخه ،وسیلهء نقلیه عمومی ،وسیلهء نقلیه در شهر ،حالت استفاده از دوچرخه ،استفاده از اتومبیل شخصی ،وسایط نقلیه عمومی ،انواع ،مسئله ،قیمت خرید اتومبیل حد ،استفاده ،فرض ،توسعه وسیله نقلیه

خلاصه ماشینی:

"باید پرسید سبب چیست که سرمایه‌گذاران غربی چه در داخل و چه در خارج‌ محدوده‌هایشان اینهمه علاقه به رشد و توسعه وسیله نقلیه شخصی دارند؟و در مقابل حتی جزء کوچکی از توجه خود را مبذول توسعه وسایل نقلیه عمومی نمیکنند؟اینطور بنظر میرسد اولی دکان به مراتب پرسودتری را در داخل و خارج مرزها برایشان بوجود آورده و میاورد چه اگر بخواهند به دومی بپردازند دیگر مسئله بازی با احساسات مردم و ظاهر فریبی آنها از طریق تولید ده‌ها نوع اتومبیل با انواع فرمها و رنگهای فریبنده تنها توسط یک کارخانه‌ در سال و در نتیجه ایجاد بازار کاذب مطرح نخواهد بود. در چنین صورتی آیا بچگانه نیست تصور شود که حسابگران کشورهای تولیدکننده‌ اتومبیل که حسابگریشان بر همه ملتهای مصرف‌کننده مسلم شده است این محاسبه ساده و سر انگشتی را درک نمی‌نمایند؟و آیا آنان که صاحب آنچنان تکنیک تکامل یافته و وسیعی هستند قادر به ساختن وسایط نقلیه عمومی باز هم اقتصادی‌تر،سریعتر،و راحتتر از تراموای فرضی ما نمی‌باشند؟و اگر قسمتی از توان فکری و اقتصادی خود را در جهت تکامل وسایط نقلیه‌ عمومی می‌گذاشتند به راه‌حلهائی چند بار بهتر از راههای موجود(قطار-تراموا-مترو و غیره)نمی‌رسیدند؟ وسیله نقلیه شخصی درصد بزرگی از سطح شهرها را بصورت پارکینک و جاده در اشغال‌ و انحصار خود در می‌آورد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.