Skip to main content
فهرست مقالات

ارتباط معلم و شاگرد و تاثیر آن در بهداشت روانی

نویسنده:

(8 صفحه - از 16 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : معلم، کودک، بهداشت روانی، روانی، دانش‌آموزان، ارتباط معلم و شاگرد، آموزگار، رفتار، کلاس، مدرسه

خلاصه ماشینی:

"در این هنگام معلم اولین فرد بزرگسالی است که با گسستن کودک از والدین و محیط گرم خانه وارد زندگی او می‌گردد و در طول دوران تحصیل‌ اهمیت خود را در رشد ابعاد مختلف شخصیت‌ دانش‌آموز حفظ می‌کند. بطوری‌که آموزگار باید سؤالات امتحانی را طوری طرح کند که همهء دانش‌آموزان به نوعی‌ احساس موفقیت کنند،چون‌"موفقیت‌"تجربهء مفید و سازنده‌ای است و باعث تقویت احساس‌ اعتماد به نفس و ایجاد تعادل روانی در کودک‌ می‌گردد و نیز در این ارتباط نمره باید به عنوان‌ شاخص موفقیت فعلی دانش‌آموز معرفی شود، نه نشانهء شکستها و بی‌کفایتیهای شخصی. آنچه از ارتباط متقابل معلم-شاگرد در بالا گفته شد،می‌تواند تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر نگرش‌ و رفتار کودک در قبال مدرسه داشته باشد،به‌ طوری که اگر به هردلیل ممکن اختلالاتی در این رابطه به وجود آید،این مسأله نه تنها بر پیشرفت تحصیلی،رشد اجتماعی و عاطفی‌ دانش‌آموزان تأثیرات جبران‌ناپذیر دارد،بلکه‌ ممکن است به شکل‌گیری اختلال روانی به نام‌ اختلال‌"هراس از مدرسه‌"یا"خودداری از رفتن به مدرسه‌"در دانش‌آموز منجر گردد که در این صورت انجام اقدامات درمانی به توسط روان‌شناس و روان‌پزشک ضروری است. 2-آموزگار کارآمد از سلامت روانی کافی‌ برخوردار است و براین اساس سعی می‌کند رابطهء متقابل سازنده‌ای با دانش‌آموزان برقرار کند تا به‌ دنبال این ارتباط جنبه‌های مثبت شخصیت‌ طرفین رشد و اعتلا یابد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.