Skip to main content
فهرست مقالات

نقش خانواده، مدرسه و دیگر نهادهای اجتماعی در تعلیم و تربیت

نویسنده:

(6 صفحه - از 52 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : مدرسه ،تربیت ،تعلیم و تربیت ،کودک ،اولیاء ،نقش خانواده ،جوان ،انجمن اولیاء و مربیان ،تربیت فرزند ،مادر ،پیوند ،معلمان ،والدین ،کودکان و نوجوانان ،پرورش ،تلویزیون ،پدران و مادران ،نهادهای اجتماعی در تعلیم ،کار تعلیم و تربیت فرزندان ،بهترین ،تعلیم و تربیت فرزندانشان ،مسؤولیت مربیان در پرورش کودکان ،مسؤولیت ،ایجاد انجمنهای اولیا و مربیان ،نوجوانان و جوانان ،اشتراک ،خانه و مدرسه ،رفتار ،پیوند اولیاء و مربیان ،نشریه پیوند

خلاصه ماشینی:

"انجمن‌ اولیاء و مربیان هرمدرسه باید با برنامه‌ریزی‌ صحیح،آموزشهای مناسبی را برای اولیا طرح‌ریزی و اجرا کند تا بدین وسیله سطح دانش‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) و بینش اولیاء را بالا ببرد و آنان را با نکات و ظرایف تعلیم و تربیت فرزندانشان آشنا نموده، موجبات همگامی،همفکری،هماهنگی و سرانجام همکاری مثبت و ارزنده‌ای را بین خانه‌ و مدرسه فراهم سازد،مهمتر از همه اینکه پیوند بین اولیاء و مربیان سبب می‌شود تا والدین با احساس مسؤولیت بر کار تعلیم و تربیت‌ فرزندان خود نظارت داشته باشند،چرا که در حال حاضر یکی از مشکلات تربیتی کودکان‌ و نوجوانان این است که آنان خود را فردی رها شده می‌دانند و فهمیده‌اند که والدین بر کارشان‌ نظارت ندارند. هرپدر و مادری که فرزند خود را به یک واحد آموزشی می‌سپارد خود به‌ خود عضو آن واحد آموزشی شده است و باید خود را موظف به همکاری و همفکری با افرادی که در آموزش‌وپرورش فرزندش‌ سهمی دارند بداند،و باور داشته باشد که با سپردن کودک،نوجوان و یا جوان خود به‌ مدرسه کارش تمام نشده است،بلکه این اول‌ کار است؛زیرا پدران و مادران باید هرشب و هرروز بر کار فرزندان خود نظارت و رسیدگی‌ داشته باشند تا اگر عیب یا نقصی در امر آموزش‌ و یا تربیت فرزند خود دیدند ابتدا به علت آن‌ رسیدگی کنند و سپس با مربیان مدرسه تماس‌ گرفته،عاقلانه و دوستانه مشکلات و نواقص را با آنان در میان بگذارند و با کمک و همفکری‌ و ارائهء نظریه‌های مفید وگرفتن راهنماییهای‌ سودمند در رفع نواقص آموزشی و تربیتی‌ فرزندان خود بکوشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.