Skip to main content
فهرست مقالات

کمک معلم به دانش آموزان ناتوان در یادگیری

نویسنده:

(7 صفحه - از 5 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان ناتوان در یادگیری، کمک معلم به دانش‌آموزان ناتوان، معلم، آموزش کودکان ناتوان در یادگیری، کودک، دانش‌آموزان ناتوان در یادگیری توجه، کلاس، مواد آموزشی، مواد و محتوای آموزشی، توجه کودک به مواد آموزشی

خلاصه ماشینی: "2-لازم است از مواد آموزشی متنوعی برای‌ تشریح مفهوم موردنظر استفاده شود و صرفا به‌ یک نمونه اکتفا نگردد؛چرا که بسیاری از دانش‌آموزان ناتوان در یادگیری در تعمیم‌ مفاهیم آموزشی دچار مشکل هستند و نمی‌توانند اکتسابهای آموزشگاهی خود را بسادگی به شرایط دیگر انتقال دهند. 5-برای جلب علاقه و توجه کودک به مواد آموزشی،معلم در صورت امکان بهتر است‌ سعی کند برای هریک از دانش‌آموزان بطور مشخص نمونه‌ای از مواد آموزشی را که نامش‌ روی آن نوشته شده،ارائه نماید و یا از ایشان‌ بخواهد که هریک نمونه‌ای از مواد آموزشی‌ موردنظر را تهیه کرده،با ذکر نام و مشخصات‌ خود به کلاس بیاورند. گرچه در دورهء ابتدایی تهیه‌کنندگان کتابهای درسی عمدتا به این نکتهء بسیار مهم توجه داشته‌اند،اما در عین حال اگر صفحات یک کتاب آموزشی از سادگی لازم برای دانش‌آموزان ناتوان در یادگیری برخوردار نباشد،مربیان و یا اولیای‌ آموزش‌وپرورش استثنایی می‌توانند کتابچه یا جزوات آموزشی مناسبی را مطابق ذوق و سطح‌ توانمندی دانش‌آموزان خود تهیه کنند. بهره‌گیری از بازیهای سادهء آموزشی که به‌ صورت خودآموز طراحی گردیده و زمینهء انجام‌ اشتباهات مکرر و احیانا تقویت این اشتباهات‌ را فراهم نمی‌سازد نیز می‌تواند در یادگیری، (به تصویر صفحه مراجعه شود) گسترش دامنهء توجه و به خاطر سپردن‌ آموخته‌ها به توسط دانش‌آموزان ناتوان‌ در یادگیری مؤثر واقع گردد. بسیاری از محققان از جمله‌"تیلر"و"استرن‌ برگ‌"(9891)عقیده دارند روش‌"فرنالد"(که‌ به روش‌ VAKT معروف است)نه تنها از نظر پیشرفت تحصیلی به دانش‌آموزان ناتوان در یادگیری کمک می‌کند،بلکه از آنجا که این‌ روش برای دانش‌آموزان تازگی داشته،مستلزم‌ "دوباره شرطی شدن مثبت‌9"قبل از شروع‌ برنامهء آموزشی است،موجب تقویت‌ خودپنداری و اعتماد به نفس آنها می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.