خلاصه ماشینی:
"درهرحال هنوز تأثیر کاملا مثبت و عاری از هرگونه عوارض منفی جانبی داروهای محرک در رفع اختلالات و نارساییهای آموزشی دانشآموزان ناتوان در یادگیری بطور قطع و یقین به اثبات نرسیده است.
گرچه همانطوری که اشاره شد بعضا برخی از داروها و به میزان کم،تا حدودی در بهبود وضعیت شخصی و رفتاری بعضی از دانشآموزان ناتوان در یادگیری(باتوجه به تفاوتهای فردی از نظر جسمی،ذهنی،شرایط زیستی-روانی و غیره مؤثر واقع میشود.
اما آنچه که از اهمیت بسزایی برخوردار است و عموما پزشکان محقق و متخصص نیز بدان معتقد هستند،این است که مهمترین مسأله در اصلاح و بهبود وضعیت آموزشی و تحصیلی دانشآموزان ناتوان در یادگیری اعم از اینکه در مورد آنها داروی خاص تجویز شده باشد و یا اینکه هیچگونه دارویی مصرف نکنند،همان بهرهگیری از روشهای خاص آموزشوپرورش ویژه است.
به عبارت دیگر میبایست همیشه اساس کار را در ارتباط با کودکان ناتوان در یادگیری بر تعلیم و تربیت استوار کرد و در صورت لزوم و با رعایت مصالح حال و آیندهء کودک از عوامل درمانی دیگر نظیر داروها(با حد اقل عوارض جانبی)استفاده نمود."