Skip to main content
فهرست مقالات

رهنمودهای مهم برای برنامه ریزان و مدرسان آموزش خانواده

نویسنده:

(8 صفحه - از 56 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : آموزش خانواده، مدرس آموزش خانواده، برنامه‌ریزان و مدرسان آموزش خانواده، هرجلسهء آموزش خانواده، برنامه‌ریزان و مجریان آموزش خانواده، جلسهء آموزش خانواده، پایان هرجلسهء آموزش خانواده، تربیت، محل تشکیل جلسهء آموزش خانواده، جلسه‌های آموزش خانواده

خلاصه ماشینی:

"رهنمودهای ارائه شده در این مقاله را می‌توان در دو بخش به شرح زیر مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد: الف:رهنمودهایی برای برنامه‌ریزان و مجریان آموزش خانواده رهنمود اول-مهمترین قدم در آموزش‌ خانواده،"نیاز سنجی‌"و برنامه‌ریزی مبتنی بر نیازهای شرکت کنندگان است. *** رهنمود چهارم-در هرجلسهء آموزش‌ خانواده برنامه ریزان و مجریان باید ترتیبی اتخاذ کنند تا منابع مطالعاتی مفیدی را متناسب با نیازهای شرکت کنندگان به محل تشکیل جلسه‌ بیاورند تا پدران و مادران علاقه مند بتوانند در همان محل،منابع مورد نیاز خود را خریداری‌ کنند. *** رهنمود نهم-در پایان هرجلسهء آموزش‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) خانواده،مدرس یا مجریان باید قرار جلسهء بعدی(زمان و مکان)را که قبلا مورد موافقت‌ قرار گرفته است به شرکت کنندگان یادآوری‌ کنند. *** رهنمود پنجم-در هرجلسهء آموزش خانواده‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) به مدرس توصیه می‌شود هدف جلسه را در آغاز جلسه به وضوح و به طور ساده بیان کند و مطمئن شود که همهء شرکت کنندگان از هدف‌ جلسه آگاه شده‌اند. رهنمود بیست و سوم-مدرس آموزش‌ خانواده باید سعی کند نیم ساعت پیش از شروع‌ جلسه در محل تشکیل جلسهء آموزش خانواده‌ حضور یابد تا آشناییهای لازم صورت گیرد و آمادگیهای روانی و عاطفی به وجود آید. *** رهنمود بیست و پنجم-گاهی اوقات مدرس‌ می‌تواند در برخی از جلسه‌های آموزش‌ خانواده با مطرح کردن یک سؤال کوتاه از شرکت کنندگان،آموزش را شروع کند و سپس‌ پاسخهای آنان را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.