Skip to main content
فهرست مقالات

مبانی روان شناختی روشهای تربیت دینی کودکان و نوجوانان

نویسنده:

(7 صفحه - از 5 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : تربیت دینی کودکان و نوجوانان، روشهای تربیت دینی کودکان، کودکان و نوجوانان، مبانی روان‌شناختی روشهای تربیت، دینی، روانی، مربیان، محبت، مدرسه، احساس

خلاصه ماشینی:

"محبت به کودکان و خوش رفتاری با آنان به توسط الگوهای بزرگسال،به ویژه با هیأت مذهبی و در هنگامه‌های تعظیم و تکریم‌ ارزشهای الهی و ادای وظایف دینی،مؤثرترین‌ و پایدارترین روش در ارضای نیازهای فطری و ایجاد نشاط روانی و احساس خوشایند و دوست داشتنی در آنها نسبت به ارزشها و رفتارهای مذهبی است. بدیهی است در قلمرو مذهب هم چنانچه پدیده،نگرش و رفتار تازه‌ای که کودکان و نوجوانان با آن آشنا می‌شوند،متضمن احساس خوشایند و دوست داشتنی برایشان بوده،پاسخی برای‌ ارضای نیازهای عاطفی آنها باشد،زمینهء ایجاد (به تصویر صفحه مراجعه شود) نگرش یا آمادگی روانی مثبت و مولد در وجودشان فراهم می‌آید و بستر تبلور رفتارهای‌ مذهبی همواره می‌گردد. 5 معلمان و مربیان مدارس نیز به مثابهء الگوهای مطلوب کودکان و نوجوانان زمانی‌ می‌توانند توفیقات چشمگیری در پرورش یا تقویت احساس مذهبی و تبلور رفتارهای دینی‌ آنها داشته باشند که شخصیت مذهبی ایشان‌ برای بچه‌ها بسیار دوست‌داشتنی و محبوب‌ باشد. مسلما مربیان مذهبی‌ خوش اخلاق،خوش رفتار و با محبت که در برخوردشان با بچه‌ها بیش از هر چیز به نیازهای‌ عاطفی آنها توجه دارند،همیشه سعی می‌کنند (به تصویر صفحه مراجعه شود) مناسبتها،مراسم و رفتارهای مذهبی را در نزد کودکان و نوجوانان با تجارب و احساسات‌ خوشایند همراه کنند و به عبارتی مذهب و اندیشه و رفتار مذهبی را بسیار زیبا،جالب و جاذب و شیرین و دوست داشتنی در اذهان آنها جلوه‌گر نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.