Skip to main content
فهرست مقالات

مبانی روان شناختی روشهای تربیت دینی کودکان و نوجوانان

نویسنده:

(7 صفحه - از 5 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : تربیت دینی کودکان و نوجوانان ،روشهای تربیت دینی کودکان ،کودکان و نوجوانان ،مبانی روان‌شناختی روشهای تربیت ،دینی ،روانی ،رفتارهای ،مربیان ،محبت ،مدرسه ،احساس ،پرورش احساس مذهبی در کودکان ،خوشایند ،نگرش ،مبانی روان ،رفتار مذهبی احساس خوشایندی ،احساسی خوشایند ارزشهای مذهبی ،رفتارهای مذهبی ،رفتارهای مذهبی کودکان و نوجوانان ،رشد ،مربیان تربیتی و الگوهای رفتاری ،انسان ،احساس خوشایند ،شخصیت ،نماز ،تربیت پذیری دینی کودکان ،تربیت دینی کودکان توجه ،رفتارهای انسان براساس یادگیری استوار ،عاطفی ،الگوهای

خلاصه ماشینی:

"محبت به کودکان و خوش رفتاری با آنان به توسط الگوهای بزرگسال،به ویژه با هیأت مذهبی و در هنگامه‌های تعظیم و تکریم‌ ارزشهای الهی و ادای وظایف دینی،مؤثرترین‌ و پایدارترین روش در ارضای نیازهای فطری و ایجاد نشاط روانی و احساس خوشایند و دوست داشتنی در آنها نسبت به ارزشها و رفتارهای مذهبی است. بدیهی است در قلمرو مذهب هم چنانچه پدیده،نگرش و رفتار تازه‌ای که کودکان و نوجوانان با آن آشنا می‌شوند،متضمن احساس خوشایند و دوست داشتنی برایشان بوده،پاسخی برای‌ ارضای نیازهای عاطفی آنها باشد،زمینهء ایجاد (به تصویر صفحه مراجعه شود) نگرش یا آمادگی روانی مثبت و مولد در وجودشان فراهم می‌آید و بستر تبلور رفتارهای‌ مذهبی همواره می‌گردد. 5 معلمان و مربیان مدارس نیز به مثابهء الگوهای مطلوب کودکان و نوجوانان زمانی‌ می‌توانند توفیقات چشمگیری در پرورش یا تقویت احساس مذهبی و تبلور رفتارهای دینی‌ آنها داشته باشند که شخصیت مذهبی ایشان‌ برای بچه‌ها بسیار دوست‌داشتنی و محبوب‌ باشد. مسلما مربیان مذهبی‌ خوش اخلاق،خوش رفتار و با محبت که در برخوردشان با بچه‌ها بیش از هر چیز به نیازهای‌ عاطفی آنها توجه دارند،همیشه سعی می‌کنند (به تصویر صفحه مراجعه شود) مناسبتها،مراسم و رفتارهای مذهبی را در نزد کودکان و نوجوانان با تجارب و احساسات‌ خوشایند همراه کنند و به عبارتی مذهب و اندیشه و رفتار مذهبی را بسیار زیبا،جالب و جاذب و شیرین و دوست داشتنی در اذهان آنها جلوه‌گر نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.