Skip to main content
فهرست مقالات

تاثیر ارتباط و همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت

سخنران:

(10 صفحه - از 12 تا 21)

خلاصه ماشینی:

"حال این سؤال پیش می‌آید که‌ از وقتی کودک را به مدرسه می‌سپاریم تربیت‌ خانوادگی تعطیل می‌شود؟و یا به عبارت دیگر تربیت خانوادگی پایان می‌پذیرد؟همانگونه‌ که قبلا عرض کردم انسان در طول عمرش تربیت‌ می‌شود،در خانه،کوچه،بازار و حتی عالم خواب‌ پس ملاحظات تربیتی باید درباره‌اش رعایت‌ شود. بچه بیدار شده و این سخنان را می- شنود با خود می‌گوید:خدایا کدام درست‌ است؟اگر نماز خواندن خوشبختی است چرا مادرم آن را برای من نمی‌خواهد و اگر بدبختی‌ است چرا پدرم بر آن اصرار می‌کند؟و چرا مدرسه‌ بر آن تأکید می‌ورزد؟ ناهماهنگی در امر تربیت فرد را تباه می‌کند و ارتباط صمیمی و دائمی خانه و مدرسه تنها راه‌ مقابله با این مسئله است. متأسفانه شنیده‌ام گاهی پدری یا مادری‌ دقایقی چند در دفتر مدرسه نشسته یا ایستاده‌ و مسئولان مدرسه مشغول حل‌وفصل کارها بوده‌اند دانش‌آموز می‌آید و می‌رود،به تلفن‌ جواب داده می‌شود،زنگ را می‌زنند ولی‌ هنوز کسی به این ولی دانش‌آموز خوش‌آمد نمی‌گوید و از او نمی‌پرسد که برای چه‌ آمده‌اید؟ مسئولان گرامی،این فرد وقتی به خانه‌ بر می‌گردد،هنگامی که از مدرسه صحبت‌ می‌شود،می‌گوید کسی به من توجه نکرد نمی‌دانم اینها چه درسی به بچه‌های ما می- (به تصویر صفحه مراجعه شود) دهند؟بله،اگر این جمله به گوش یک بچه‌ دوازده‌ساله برسد توقع دارید او چه نظری‌ نسبت به مدرسه پیدا کند؟چه بیاموزد و به چه‌ ایمان داشته باشد؟ یا مثلا اگر دانش‌آموزی به پدری بگوید: بابا،معلمم می‌گوید وقتی می‌خواهی به نماز جماعت بروی تندتر برو،و پدر در پاسخ‌ بگوید:معلمت بی‌خود گفته!،...."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.