Skip to main content
فهرست مقالات

برقراری رابطه مطلوب میان والدین و مراکز پیش از دبستان

نویسنده:

(4 صفحه - از 24 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : مادر، برقراری رابطه مطلوب میان والدین، معلم، مربی، والدین، کودک، اطلاعات، رابطه، مشاوره، سطوح ایجاد رابطه اینستکه معلم، تربیت، ایجاد رابطه اینستکه معلم نقش، صحبت، مشکلات، موقعیت، طبیعت، معلم نقش فراهم‌آورنده اطلاعات، گوش دادن به صحبتهای مادر، برقراری رابطه با والدین امکان، جهت برقراری رابطه با والدین، ارتباط، اطلاعات از جانب معلم، توصیه‌های، راهنمایی و مشاوره خوب، مادر و معلم، کمک، مربی مهد کودک ممکن، انسان، روش، مهد کودکها

را مورد ارزیابی قرار داده و راههای‌ مختلفی را پیش روی او بگذارد. در این موقعیت او همچنین‌ می‌تواند مادر را در انتخاب‌ بهترین روش و مناسبترین‌ شیوه آزاد بگذارد.در پایان لازم‌ به ذکر است،تنها مربیان‌ 2Lو معلمینی از عهده برقراری چنین‌ رابطه دوستانه و مؤثر برمی- آیند که دارای نگرشی پذیرا و مثبت بوده و شنونده‌ای صادق‌ و مورد اعتماد باشند و سرانجام از قلبی‌ پرمهر و عطوفت برخوردار باشند. برقراری یک رابطه خوب و صحیح بین مادر و معلم یا مربی ممکنست با مشکلاتی مواجه گردد معمولا در ایجاد یک چنین ارتباطی موانعی‌ وجود دارند،ولی یک مربی یا معلم می‌تواند به شیوه‌های گوناگون و صبورانه در برقراری چنین‌ ارتباطی کمکهای ارزنده بنماید.برای انجام‌ آن،ابتدا لازم است مشکلات مختلفی را که‌ سد راه این نوع ارتباط بین معلم و مادرمی- گردند،از میان برداشت.یکی از مؤثرترین‌ روشهایی که یک معلم می‌تواند انجام دهد پدید آوردن اعتماد و اطمینان در والدین‌ است.به عبارت بهتر بتواند به آنها بفهماند که هدف وی رفاه و پیشرفت کودک بوده و تمام‌ سعی خود را در تحقق این هدف بکار بندد و البته‌ برای نیل به این مقصود به ارتباط خالصانه با مادر نیاز دارد.او می‌تواند با فراهم آوردن‌ فرصتهای منظم جهت برقراری رابطه با والدین‌ امکان درد دل کردن و صحبت را برای آنها بوجود آورد.او می‌تواند به محض ایجاد یک‌ رابطه باز و صمیمانه بین خود و مادر...،نقش‌ یک دوست و مستمع را بخود گرفته و با گوش دادن به صحبتهای مادر،ماهیت مشکل‌

خلاصه ماشینی: "(به تصویر صفحه مراجعه شود) برقراری‌ رابطه مطلوب‌ میان والدین‌ و مراکز پیش از دبستان مشاوره با والدین زمانیکه خطوط ارتباطی بین والدین و معلمین‌ (مربیان)برقرار گشت،این سئوال پیش می‌آید که بعد از این مرحله چه باید کرد؟وقتی افراد توانستند با یکدیگر بنحو احسن ارتباط برقرار نمایند،روابط موجود بین آنها به درجات‌ مختلفی خواهد رسید. پس،صرفنظر از موقعیتهای ویژه‌ای که گاهی‌ پیش می‌آید و مستلزم کمکهای حرفه‌ای‌تری‌ است،آنچه مادران برای مقابله با دشواریها نیاز دارند،از طریق فراهم آوردن فرصت برای‌ صحبت با مربی(معلم)حاصل می‌آید و این‌ شانسی است برای والدین تا راه حلهای‌ آزمایشی را به ارزیابی بگذارند و از صحت و سقم‌ آنها در مورد خود و نیاز ویژه کودکانشان اطلاع‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) حاصل نمایند. البته این در صورتی‌ میسر است که والدین چنین نگرشی را از جانب‌ مربی(معلم)دریافت دارند که علی رغم‌ دانستنیهای وی در مورد کودکان،باز هم‌ اطلاعات و دانسته‌های او(مادر)از اطلاعات‌ مربی بیشتر است و یک مادر شناسایی بیشتری‌ نسبت به کودک خود دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.