Skip to main content
فهرست مقالات

تحولی در روابط بین اولیا و مربیان

نویسنده:

(6 صفحه - از 24 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : معلم، مدرسه، کودکان، انجمنهای اولیاء و مربیان، کلاس، دانش‌آموزان، تربیتی، آموزش، مادر، مسائل تحصیلی فرزندان خودگردد کودکان

خلاصه ماشینی:

"اولیاء چه انتظاری از جلسات دارند؟ هرتل محققی که سیزده سال در زمینهء انجمنهای اولیاء و مربیان و کارآئی در اروپا تحقیقات وسیعی انجام داده و به نتایج قابل‌ توجهی رسیده است ضمن مصاحبه با اولیاء دانش‌آموزان در مدارس مختلف سئوالاتی در زمینه‌های زیر مطرح نمود: -از انجمن‌های اولیاء و مربیان چه انتظاری‌ دارید؟ -تحت چه شرایطی و در چه محیطی مایلید معلم‌ فرزندتان را ملاقات کنید؟ -از معلم فرزند خود چه انتظاری دارید؟ -در این قبیل جلسات چه عواملی باعث‌ رضایت و خشنودی شما می‌شود و چه عواملی‌ ممکن است موجبات دلسردی شما را از شرکت‌ در این جلسات فراهم آورد؟ در تحلیل پاسخهای اولیاء مشخص گردید که‌ اکثر آنان مایلند از طریق شرکت در این قبیل‌ جسلات از وضع تحصیلی و اجتماعی فرزندان‌ خود مطلع گردند اما ظاهرا"از اینکه محتوای‌ این جلسات صرفا"آموزش اتس چندان‌ راضی نیستند و ترجیح میدهند در این نوع‌ گردهمائی‌ها مسائل مربوط به رشد عاطفی‌ و اجتماعی فرزندانشان نیز مطرح گردد. بازدید از خانهء شاگردان با اینکه تشکیل انجمنهای اولیاء و مربیان و یا جلساتی که معلم در کلاس خود برای اولیاء دانش‌آموزان ترتیب میدهد در جلب همکاری‌ اولیاء بسیار موثر است اما ندرتا"اولیائی نیز وجود دارند که بعلل مختلف مانند پرکاری‌ بیسوادی،بیماری یا داشتن تصویری منفی از مدرسه هرگز در این جلسات شرکت نمی‌کنند در حالیکه فرزندان آنان چه بسا بیش از سایر دانش‌آموزان به تبادل‌نظر و همکاری بین خانه‌ و مدرسه نیازمند باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.