Skip to main content
فهرست مقالات

عاقل بتربیت پند گیرد و حیوان به زدن

(4 صفحه - از 22 تا 25)

کلید واژه های ماشینی : کودک ،مدرسه ،تربیت ،تنبیه ،معلم ،دانش‌آموزان ،آموزش ،مدیر ،مادر ،اولیأ ،کاغذ شطرنجی آریا حاضر ،اولیأ مدرسه و اولیأ آریا ،آریا ،تنبیه بدنی ،روز کاغذ شطرنجی به مدرسه ،آموزش و پرورش ،جرم ،کاغذ شطرنجی ،آئین‌نامه انضباطی ،روانی ،کودک کاغذ شطرنجی ،اولیأ مدرسه ،روز آریا حاضر ،تنبیه بدنی در مدارس ،مدیر مدرسه ،روانی تنبیه بدنی ،اثرات مخرب روانی تنبیه ،مشکلات ،قانونی ،پدر و مادر

خلاصه ماشینی:

"عاقل بتربیت پند گیرد و حیوان به زدن «اگر بچه انسان هم‌ حیوان است مجازید که از راه زدن تربیتش کنید»«علی علیه السلام» یکی از بندهای تبصره 3 از ماده 24 آئین‌نامه آموزش همگانی تصریح می‌کند که در مدارس باید"از تنبیه بدنی خودداری شود"اما علیرغم این تاکید همه ساله با شروع سال‌ تحصیلی علائم متعددی از نقض این آئین‌نامه‌ در مدارس،بر پیکر کودکان نقش می‌بندد و ما مواجه با کودکانی می‌شویم که علاوه بر اثرات‌ مخرب روانی تنبیه بدنی،به وضوح آثار و علائمی از تنبیه خشونت‌آمیز بزرگسالان را بر بدنشان به عنوان نشانه‌های انکارناپذیر معصومیت خویش به تماشا می‌گذارند و این‌ سئوال در ذهن شکل می‌گیرد که:کی می‌توان‌ خاطری آسوده داشت که جسم و روان کودکان بر اثر ناهنجاریهای بعضی بزرگسالان داغ نخورد و واژه‌های دوست داشتنی و ستایش برانگیز "معلم‌"و"مدیر"با چنین حرکتهایی زنگار کدورت نگیرد... لذا پیشنهاد می‌شود جهت ارائه‌ بهتر سرویس به دانش‌آموزان،همکاران عزیز در مدارس کتابهای تربیتی بیشتری را مطالعه‌ کنند تا بدانند چگونه با دانش‌آموزان برخورد کنند و ما اگر بتوانیم این نونهالان را با روش‌ صحیحی تربیت کنیم مطمئنا آینده انقلاب را از نظر اخلاقی تامین کرده‌ایم اما در مورد این‌ کودک باید بگویم:پس از اینکه شکایتی در این‌ خصوص توسط والدین کودک به این اداره تسلیم‌ شد،بلافاصله دستور پیگیری این موضوع صادر شد و مامور بررسی پس از تحقیق با مدیر صحبت‌ کرد و مقرر شد چنانچه خطایی توسط ایشان‌ صورت گرفته باشد،تکرار نکند ولی این کار خانواده کودک را قانع نکرد و مجددا فرد دیگری‌ مامور بررسی این پرونده شد که این گزارشها در اداره موجود است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.