Skip to main content
فهرست مقالات

روانشناسی در خدمت معلم

نویسنده:

(4 صفحه - از 22 تا 25)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموز ،حافظه ،فراموشی ،دانش‌آموزان مطالب درسی ،دانش‌آموزان موضوعات درسی ،آموختن ،راه کمک بدانش‌آموزان ،ترم ،پیوندهای ،روانشناسی در خدمت معلم ،تکرار ،تجارب ،ایجاد هم‌خوانی ،دانش‌آموز جهت ایجاد هم‌خوانی ،کمک ،یادآوری ،ترس ،موضوع ،حفظ مطالب درسی ،خوب ،علل فراموشی ،توان یادآوری و حفظ ،دانش‌آموز درسهایش ،مطلب موجب فراموشی مطلب ،زمان ،راههای کمک به دانش‌آموز ،نیرو و توان یادآوری ،دانش‌آموزان در کلاسهای درسی ،وادار ،پیوندهای ذهنی

خلاصه ماشینی:

"اگر مطالب جدید متضاد چیزهائی باشد که دانش‌آموز با آنها آشنائی داشته است‌ می‌توان از این راه به حافظه و یادگیری او کمک‌ کرد. برای اینکه معلم‌ اطمینان حاصل کند که دانش‌آموز درسهایش را بخوبی بخاطر سپرده باید وقت زیادی را نیز به‌ دوره کردن اختصاص دهد. این نکات باید رعایت شوند: الف-هرچه فاصله میان یاد گرفتن و دوره کردن زیادتر باشد مطالب به میزان بیشتری‌ فراموش می‌شوند. برای بیاد آوردن باید دانش‌آموز را تشویق کرد تا موضوع درس را با بیان خود تعریف‌ کند. برای اینکه‌ به دانش‌آموز کمک کنیم تا مطلبی را حفظ کند باید ابتدا او را وادار کرد تا مطلب را خوب‌ بخواند و معنا و مفهوم آنرا درک کند. وقتی‌ دانش‌آموز احساس کرد مطلبی را که باید بیاموزد طوری آموخته که می‌تواند کاملا آنرا برای خود بیان کند باید به بازگوئی تشویق‌ شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.