خلاصه ماشینی:
"بررسی نتاجی امتحان نهائی ریاضیات دانشآموزان کلاس پنجم ابتدائی اهواز در سال تحصیلی 5631 و 6631 (به تصویر صفحه مراجعه شود) تحقیق که نتایج امتحانات ریاضی سال پنجم دبستانهای اهواز را در سال تحصیلی 56-4631 مورد بررسی قرار داد مشخص کرد که بیش از 09 درصد دانشآموزان در امتحان ثلث سوم که سئوالات آن در اهواز طرح شده بود با نمره خوب قبول شدهاند و محل سکونت آنها که بعنوان معیار و وضعیت اقتصادی/اجتماعی در نظر گرفته شده بود تأثیری در نتایج امتحان نداشت.
پیشنهادات با توجه به اینکه درس ریاضیات در پرورش قوای فکری و افزایش قدرت استدلال دانش- آموزان نقش اساسی دارد و با توجه به اینکه آموزش و فراگیری مفاهیم ریاضی دشوار میباشد پیشنهاد میشود که: 1-آموزگاران ریاضی در ابتدای سال تحصیلی و قبل از شروع به تدریس نوعی ارزشیابی تشخیصی بمنظور آگاهی از آموختههای مربوط به سال قبل دانشآموزان انجام دهند تا اینکه اطمینان حاصل کنند دانشآموزان برای شروع درس جدید مهارتهای لازم را دارا می- باشند."