Skip to main content
فهرست مقالات

خانه مدرسه و هشیاریهای فرهنگی

نویسنده:

(6 صفحه - از 5 تا 10)

کلید واژه های ماشینی : سیگار ،فرهنگی ،جوانان ،اجتماعی ،اسلامی ،مخاطبین اصلی مهاجمین فرهنگی ،زنان ،مهاجمین فرهنگی ،مدرسه و هشیاریهای فرهنگی ،نگرش ،تهاجم ،تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام ،هدف اصلی تهاجم نوجوانان ،جامعه ،انسان ،هدف مهاجمین فرهنگی ،نوجوانان و جوانان ،مخاطبین اصلی دشمنان فرهنگی ،رفتار ،تبلیغات ،ارزشهای ،احساس ،تاریخ ،دشمنان انقلاب اسلامی ،دشمنان اسلام ،نوجوانان و جوانان جامعه ،هدفها و شیوه‌های دشمنان اسلام ،شناخت ،کشورها تبلیغات سیگار ،شگردهای مهاجمین فرهنگی

خلاصه ماشینی:

"زمانی که صاحبان و وارثان پایدارترین‌ و پویاترین فرهنگها یعنی فرهنگ والای اسلامی از شناختی غنی،احساسی خوشایند و نگرش و بینشی عمیق نسبت به مبانی ارزش فرهنگ‌ خویشتن برخوردار باشند،آن‌گاه که در معرض‌ جلوه‌هایی از دیگر ارزشها و فرهنگها قرار می‌ گیرند،با اعتماد به نفس قوی و احساس‌ خود ارزشمندی فوق العاده آنها را مورد ارزیابی‌ و نقادی قرار می‌دهند و بدیهی است که اگر در فرهنگ بیگانه نکته یا نکاتی قابل توجه،مثبت، سازنده و متعالی مشاهده کنند به گونه‌ای شایسته‌ از آن بهره گرفته،در برابر لجام گسیختگیهای‌ فرهنگی آگاهانه و مقاومانه ایستادگی می‌کنند و نسبت به خطرات آن روشنگری می‌نماید. واقعیت این است که شناخت دقیق تمامی‌ دسیسه‌ها و شگردهای مهاجمین فرهنگی نیاز به‌ مطالعه و بررسی عمیق و مستمر دارد،چرا که‌ دشمنان خدا برای تغییر نگرش مثبت و مولد نوجوانان و جوانان نسبت به آرمانهای انقلاب‌ اسلامی و ترویج لجام‌گسیختگیهای فرهنگی هیچ‌ پروایی از به کارگیری انواع و اقسام روشهای‌ آزموده و مبنی بر اصول روان‌شناختی ندارند. بیانگر این حقیقت است که صاحبان چنین‌ رفتارهایی بارها و بارها در شرایط و موقعیتهای‌ متفاوت،مستقیم و غیر مستقیم در معرض‌ اندیشه‌های به وجود آورندهء این رفتارها قرار گرفته‌اند و به لحاظ ضعف نگرش و عدم‌ اعتماد به نفس قوی فاقد قدرت ارزیابی و نقادی بوده،با منشی منفعل متدرجا هویت‌ فرهنگی خود را از دست می‌دهند و گرایش به‌ رفتار جدید پیدا می‌کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.