Skip to main content
فهرست مقالات

از گوشه گمنامی

(2 صفحه - از 52 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : سیاسی، دین، حکم، حق، معلمان، دکتر اسدی، علم، شریعتی، دکتر حسن اسدی لاری معلم، کتاب حکم تشریع احکام دین، اسلامی، فرهنگی، کتاب، شهر، میرزا محمد هاشم خوانساری اصفهانی، جمع، قمری، دکتر اسدی شهر، تقریرات و اصول فقه شیخ، ایران، اقتصادی، تأسیس انجمن اسلامی معلمان، تأسیس، فعالیت‌های سیاسی، سال بعد دکتر اسدی، فعالیت، دکتر اسدی به سال، تهران، اصول فقه آقا میرزا محمد، فقه آقا میرزا محمد هاشم

خلاصه ماشینی: "استعداد ذاتی کم‌نظیرش او را در عروج به‌ معالی انسانیت و بصیرت،براقی راهوار است لذا به سرعت‌ مراتبی از کمال را پیموده و در حالی که هنوز به سن بلوغ‌ نرسیده کتابهای ذیل را می‌نگارد: 1-هدایة العامه فی اثبات الامامه 2-منظومهء موجز المقال در علم درایه 3-منظومه‌ای در بیع فضولی در آن شهر نزد اساتیدی چون:-مرحوم شیخ‌ دانشمند زین العابدین مازندرانی مجتهد زمان خود، مرحوم شیخ علامه حاج ملا اسماعیل بروجردی جد مادری‌ خود و سید الفقهاء آقا میرزا محمد هاشم خوانساری‌ اصفهانی تلمذ نموده و بهره‌های فراوان می‌برد. از تألیفاتش که بعضی از آنها در قبل مذکور افتاد می‌توان کتب و رسائل ذیل را نام برد: 1-هدایة العامه فی اثبات الامامه 2-منظومهء موجز المقال در علم درایه 3-منظومه‌ای در علم رجال (به تصویر صفحه مراجعه شود) 4-منظومه‌ای در بیع فضولی 5-غنائم التبیان،مقدمه‌ای در تفسیر قرآن 6-رساله در بیع وقف 7-ودایع الاسرار،و بدایع الاخبار 8-بدار لتنجیم در تنظیم تقویم 9-حی ابن یقظان(نقل کامل داستان با پاره‌ای از یادداشتها بر آن-این متن کاملترین و مشروحترین‌ متنهای موجود است) 01-تقریرات و اصول فقه شیخ زین العابدین‌ مازندرانی 11-تقریرات و اصول فقه شیخ ملا اسماعیل‌ بروجردی 21-تقریرات و اصول فقه آقا میرزا محمد هاشم‌ خوانساری اصفهانی 31-کنوز الرموز در معارف علمی و عملی 41-مشرق الانوار منظوم فارسی 51-دیوان قضائی و غزلیات 61-جامع الشتات فی جمع المتفرقات 71-بدایع الاحکام فی شرایع الاسلام(شرح شرایع‌ مرحوم محقق) 81-رساله‌ای در احکام ساکنین نواحی قطبی 91-حکم تشریع احکام دین(در رد بر تصوف) 02-رساله در افضلیت صلوة بر ذکر بر خلاف عقاید متصوفه 12-رساله‌ای در وجوب عینی نماز جمعه 22-نهج البصیره،مجموعه نامه‌های آن مرحوم به‌ دوستان که بعدا جمع‌آوری و چاپ شده است از کتابهای فوق بعضی چاپ شده ولی پاره‌ای همچنان‌ خطی هستند."

صفحه:
از 52 تا 53