Skip to main content
فهرست مقالات

اثربخشی در آئینه ارتباطات

نویسنده:

ISC (16 صفحه - از 81 تا 96)

کلید واژه های ماشینی : ارتباطات ،اطلاعات ،کارکنان ،مدیر ،ارتباط ،اثربخشی در آئینه ارتباطات ،برقراری ارتبا ،موانع ،جهت برقراری ارتباط با کارکنان ،قابلیتها توانایی برقراری ارتباط مؤثر ،پیام ،توانائی ،موانع ارتباطات به‌منظور اثربخشی مطلوب ،توانایی برقرار ارتباط و بیان ،برقراری ارتباط ،مقدمات برقراری ارتباطات ،زمان ،لغات ،مدیریت ،صحبت ،فزونی اطلاعات ،ارتباط اثربخش ،غلبه بر موانع ارتباطات ،سازمانی ،کارمند ،اطلاعات اقدام به کاهش سطوح ،کارمندان ارتباطات سازمانی ،ارتباط و بیان پیام ،مرحله ،کار

مدیر و رهبر موفق و اثربخش در جهت برقراری ارتباط با کارکنان‌ باید سه قابلیت،توانائی تشخصیص وضعیت مورد نفوذ،توانائی تطبیق‌ رفتار خود با مقتضیات آن و توانایی برقرار ارتباط و بیان پیام را به گونه‌ای داشته باشد که از سوی افراد براحتی درک و پذیرفته شود. مهمترین این قابلیتها توانایی برقراری ارتباط مؤثر با دیگران می‌باشد. در این راه موانع و با عوامل بازدارنده متعددی وجود دارد که مهمترین‌ آنها موانع فنی شامل زمان،فزونی اطلاعات،تفاوتهای فرهنگی و موانع وابسته به زبان و موانع وابسته به روانشناسی از قبیل تصفیه‌ اطلاعات،عدم اعتماد و صداقت،حسادت و مشغله ذهنی و غیره‌ می‌باشد. برای غلبه بر موانع ارتباطات به منظور اثربخشی مطلوب بر دیگران، باید از یک فرایند سه مرحله‌ای شامل تهیه مقدمات برقراری ارتباطات، برقراری ارتباط و سرانجام،پیگیری موارد و مسائل مطرح شده در هنگام‌ برقراری ارتباط استفاده نمود.

خلاصه ماشینی:

"دکتر حبیب اله دعائی* اثربخشی در آیینه ارتباطات چکیده مدیر و رهبر موفق و اثربخش در جهت برقراری ارتباط با کارکنان‌ باید سه قابلیت،توانائی تشخصیص وضعیت مورد نفوذ،توانائی تطبیق‌ رفتار خود با مقتضیات آن و توانایی برقرار ارتباط و بیان پیام را به گونه‌ای داشته باشد که از سوی افراد براحتی درک و پذیرفته شود. 3-1-تفاوتهای فرهنگی یکی دیگر از عوامل فنی بازدارنده ارتباطات مؤثر بین افراد،وجود تفاوتهای‌ فرهنگی می‌باشد: 1-3-1-زمان برای مثال در غرب اگر یک مشتری در دفتر یک مدیر 03 دقیقه منتظر باشد،این‌ تأخیر بدین معنی تعبیر می‌شود که او دارای منزلت پائینی است. 2-موانع زبانی مشکلات و موانع در ارتباطات ممکن است در اثر بکارگیری لغات تخصصی و کاربردی لغاتی که معنای متفاوت دارند ایجاد شود: 1-2-لغات تخصصی مدیر باید مخاطبین خود را شناخته و از لغات و اصطلاحاتی که برای آن قابل فهم باشد برای برقراری ارتباط استفاده نماید. مثال اگر قصد داشته باشید با یکی از کارمندانتان که طی ماه گذشته‌ عملکرد رضایت بخشی نداشته است صحبت کنید و تغییری در رفتار او ایجاد کنید آیا فقط با صحبت کردن،به هدف خود خواهید رسید؟به‌طور یقین برای برقراری ارتباطی‌ اثربخش باید از یک فرایند سه مرحله‌ای به شرح زیر تبعیت کنید9 مرحله اول:آمادگی اکثر مدیران بر این باورند که صرفا فکر کردن در مورد آن و آگاه بودن از وضعیت‌ کافی است درحالی که این‌طور نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.