Skip to main content
فهرست مقالات

اثربخشی در آئینه ارتباطات

نویسنده: ؛

نیمه اول سال 1374 - شماره 2 (16 صفحه - از 81 تا 96)

کلید واژه های ماشینی : برقراری ارتباط با کارکنان ،برقراری ارتباط و بیان پیام ،برقراری ارتباط ،صداقت ،برقراری ارتباط مؤثر ،غلبه بر موانع ارتباطات ،صحبت ،ارتباط مؤثر ،برقراری ارتباط استفاده ،اهداف سازمانی ،توانایی برقرار ارتباط ،بحث و گفتگو ،موانع ارتباطی ،بیان پیام ،غلبه بر موانع ،فزونی اطلاعات ،سطح مدیریتی ،تصفیه اطلاعات ،اعتماد و صداقت ،تفاوتهای فرهنگی ،ممکن ،مشکل ارتباطی ،عدم اعتماد و صداقت ،کاهش سطوح ،صحبت کنید ،مهمترین ،مؤثر ،ارتباط استفاده ،ارتباطی ممکن ،سعی کنید

مدیر و رهبر موفق و اثربخش در جهت برقراری ارتباط با کارکنان‌ باید سه قابلیت،توانائی تشخصیص وضعیت مورد نفوذ،توانائی تطبیق‌ رفتار خود با مقتضیات آن و توانایی برقرار ارتباط و بیان پیام را به گونه‌ای داشته باشد که از سوی افراد براحتی درک و پذیرفته شود. مهمترین این قابلیتها توانایی برقراری ارتباط مؤثر با دیگران می‌باشد. در این راه موانع و با عوامل بازدارنده متعددی وجود دارد که مهمترین‌ آنها موانع فنی شامل زمان،فزونی اطلاعات،تفاوتهای فرهنگی و موانع وابسته به زبان و موانع وابسته به روانشناسی از قبیل تصفیه‌ اطلاعات،عدم اعتماد و صداقت،حسادت و مشغله ذهنی و غیره‌ می‌باشد. برای غلبه بر موانع ارتباطات به منظور اثربخشی مطلوب بر دیگران، باید از یک فرایند سه مرحله‌ای شامل تهیه مقدمات برقراری ارتباطات، برقراری ارتباط و سرانجام،پیگیری موارد و مسائل مطرح شده در هنگام‌ برقراری ارتباط استفاده نمود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.