چکیده:
نهایتا کاربرد این نظریه یعنی الگوی سه بعدی رفتار رهبری را در سیستم آموزشی مشهد بررسی نماید. فرضیههای تحقیق براساس سؤالات مطرح شده بصورت زیر بود. فرضیه اصلی این بود که بین سبک رفتار مدیران مدارس و نوع اثربخشی آنان در مدارس مشهد رابطه مثبت وجود دارد.سایر فرضیهها عبارت بودند از: 1-سبک رهبری در مدارس ابتدایی وظیفهمداری و سبکی اثربخشی است. 2-سبک رفتار مدیران راهنمایی تحصیلی وظیفهمداری و رابطه مداری قوی و سبکی اثربخشی است. 3-سبک رفتار مدیران دبیرستانها رابطه مدارس و سبک اثربخشی میباشد. 4-مدیران دبیرستانها دارای بیشترین میانگین اثربخشی هستند. 5-مدیران دبستانها کمترین میانگین اثربخشی را دارا میباشند. 6-مدل سهبعدی رفتار رهبری در سازمانها آموزش مشهد دارای کاربرد است.سازمانهای آموزشی مهمترین مراکز جهت رشد پیشرفت جامعه میباشند.از سوی دیگر مدیران مراکز آموزشی مهمترین عامل پیشبرد و پیشرفت سازمانها هستند.بنابراین باید دید که اثربخشی رفتار سازمانی آنان چگونه است: کیفیت آموزشی مستقیما از نگرش مدیران آموزشی که سازمانهای اجتماعی از نوع تعامل آنها شکل میگیرد،متأثی میگردد.براساس اهداف این پژوهش پژوهشگر بر آن است که چگونگی همبستگی بین سبک رفتار مدیران آموزشی و نوع اثربخشی رفتار سازمانی آنان را بررسی نماید و
خلاصه ماشینی:
"دکتر رئوفی* بررسی سبکهای مدیریت مدیران مدارس و چگونگی اثربخشی آن در مقاطع دبستان،راهنمائی تحصیلی و دبیرستانهای شهر مشهد براساس نظریه سهبعدی اثربخشی (3-D1) و نوع کاربرد این نظریه در سیستم آموزشی این شهر چکیده سازمانهای آموزشی مهمترین مراکز جهت رشد پیشرفت جامعه میباشند.
براساس اهداف این پژوهش پژوهشگر بر آن است که چگونگی همبستگی بین سبک رفتار مدیران آموزشی و نوع اثربخشی رفتار سازمانی آنان را بررسی نماید و -------------- (*)-استادیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی (2)- The Tri-Dimensional leader Effectiveness Model نهایتا کاربرد این نظریه یعنی الگوی سه بعدی رفتار رهبری را در سیستم آموزشی مشهد بررسی نماید.
ردین در نظریه سه بعدی اثربخشی رفتار سازمانی وی ارائه شده است و نیز تعیین این ضرورت که سبکهای مدیریت موردنظر در هریک از مقاطع تحصیلی بر کدام بعد رفتار سازمانی مبتنی است،از اهمیت ویژه برخوردار میباشد.
هدف پژوهش اهداف پژوهش تعیین سبک رفتاری مدیران مدارس شهر مشهد در مقاطع دبستان، راهنمائی تحصیلی و دبیرستان و نوع اثر بخشی رفتار مدیر درسه مقطع فوق و نیز نوع کاربرد نظریهء (3-D) در این مدارس بوده است.
ابزار پژوهش ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامهای مرکب از دو بخش بود که بخش اول اطلاعات شخصی و بخش دوم جمعا 63 سئوال را شامل میشد که 53 سال آن بسته و مربوط به تعیین سبک مدیریت و نیز اثربخشی رفتار مدیر و یک سئوال باز در جهت تعیین چگونگی کاربرد نظریه سهبعدی اثربخشی در مدارس شهر مشهد مقدس بود."