Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان کفش ملی در شهر تهران

نویسنده:

ISC (10 صفحه - از 111 تا 120)

کلید واژه های ماشینی : رضایت مشتریان کفش ملی، رضایت مشتری، مشتری، رضایت مشتریان کفش ملی تأثیر، مشتریان، عوامل مؤثر بر رضایت مشتری، عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان، بررسی عوامل مؤثر بر رضایت، توجه مشتریان کفش ملی، بازاریابی

یکی از اصول بازاریاب نوین،مشتری محور بودن آن است و هر مؤسسه‌ای فعالیت‌های بازاریابی خود را از دیدگاه مشتریان ارزیابی و سازمان‌دهی‌ می‌کند.با شناخت مشتری و سلیقه‌های و ابزاری برای برنامه‌ریزی و سیاست‌ گذاری در بازار فروش به دست می‌آید.عواملی که امکان شناخت رضایت‌ مشتریان را فراهم می‌سازد،شامل مواردی همچون قیمت و...است که هرکدام به‌ نوبهء خود سهم زیادی در جلب نظر مشتریان دارند.در این مقاله نیز از طریق‌ مطالعات آماری سعی شده است تا میزان تأثیر هریک از عوامل فوق بر جلب‌ توجه مشتریان کفش ملی در تهران مشخص گردد.

خلاصه ماشینی:

"مهدی جمشیدیان-ابراهیم نوری‌1 بررسی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان کفش ملی در شهر تهران چکیده یکی از اصول بازاریاب نوین،مشتری محور بودن آن است و هر مؤسسه‌ای فعالیت‌های بازاریابی خود را از دیدگاه مشتریان ارزیابی و سازمان‌دهی‌ می‌کند. در این مقاله نیز از طریق‌ مطالعات آماری سعی شده است تا میزان تأثیر هریک از عوامل فوق بر جلب‌ توجه مشتریان کفش ملی در تهران مشخص گردد. از آن‌جا که در بازاریابی نوین مشتری یا ارباب رجوع مهمترین عامل اثرگذار بر هر مؤسسهء انتفاعی است و به عبارتی اساس تشکیل مؤسسات تجاری بازرگانی،مشتری یا ارباب‌ رجوع است،هدف اصلی در این مقاله نیز شناسایی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان کفش ملی‌ می‌باشد. در این تحقیق سه عامل شهرت و اعتبار اولیه،تلاشهای کارکنان و قیمت‌ مورد بررسی قرار گرفته است و به این نتیجه رسیده‌اند که کمیت خرید و رضایت مشتریان از آن به این عوامل بستگی دارد(هاورز و دیگران،49913). فروشنده،تنوع کالاها و امکان خرید کلیه ما یحتاج مشتریان از یک فروشگاه و وجود امکانات رفاهی در فروشگاه را به عنوان عوامل مؤثر بر رضایت مشتری مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده است که هرکدام از چهار عمل فوق در رضایت مشتریان و در نتیجه‌ در افزایش فروش فروشگاههای رفاه تأثیر مثبتی دارند(سجادی،5731). تجزیه و تحلیل و نتیجه‌گیری برای آزمون فرضیه‌های تحقیق از آزمون کی دو،کالموکرف-اسمیرنف و آزمون‌ Z در سطح اطمینان 99 درصد استفاده گردید،که نتایج این آزمونها را می‌توان به صورت‌ جدول شماره(1)خلاصه کرد: جدول 1:نتایج آزمونهای کی دو،کالموگروف و میانگین جامعه (به تصویر صفحه مراجعه شود) منبع:برگرفته از محاسبات آماری کامپیوتری انجام شده توسط نویسنده."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.