Skip to main content
فهرست مقالات

وضعیت آموزش، نیروی انسانی، امکانات، تأسیسات و بودجه برای ارائه دروس تربیت بدنی عمومی 1 و 2 در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 3 کشور از دیدگاه مدیران گروه، مدرسان و دانشجویان

نویسنده:

علمی-پژوهشی/ISC (16 صفحه - از 41 تا 56)

کلیدواژه ها :

آموزش ،نیروی انسانی ،امکانات ،تربیت‌بدنی عمومی 1 و 2 ،تأسیسات و بودجه

کلید واژه های ماشینی : دروس تربیت‌بدنی عمومی، دانشجویان، مدرسان، تناسب تعداد دانشجویان با امکانات، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، زمان اجرای دروس تربیت‌بدنی عمومی، ارائهء دروس تربیت‌بدنی عمومی، دیدگاه مدیران گروه، ارائه دروس تربیت‌بدنی عمومی، کیفیت آموزش نظری دروس تربیت‌بدنی

هدف از این تحقیق،توصیف وضعیت آموزش، نیروی انسانی(مدرسان)،امکانات و اماکن و تأسیسات و بودجه‌ برای ارائهء دروس تربیت‌بدنی عمومی 1 و 2 در واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی منطقهء 3 کشور بود.به این منظور از روش توصیفی‌ برای انجام تحقیق استفاده شد و داده‌ها به روش میدانی‌ جمع‌آوری گردید.نمونهء آماری شامل 15 مدیر گروه‌های آموزشی، 121 مدرس و 2524 دانشجو(1335 دانشجوی دختر و 1189 دانشجوی پسر)بود.برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های‌ محقق ساخته شامل سؤال‌های باز و بسته استفاده شد.یافته‌های‌ تحقیق نشان داد:1.بین دیدگاه مدیران گروه،مدرسان و دانشجویان در مورد اهمیت برنامهء آموزشی،هماهنگی مدرسان با اهداف آموزشی و کافی بودن یا نبودن ساعت زمان اجرای دروس‌ تربیت‌بدنی عمومی و نیز نسبت به تخصیص بودجهء سرانه با تعداد دانشجویان،تفاوت معنی‌داری وجود دارد.2.بین دیدگاه مدیران‌ گروه،مدرسان و دانشجویان دربارهء تناسب تعداد دانشجویان با امکانات و تأسیسات ورزشی و تناسب بین تعداد مدرسان با تعداد دانشجویان هر کلاس و نیز بین دیدگاه مدیران گروه و مدرسان در خصوص کیفیت آموزش نظری دروس تربیت‌بدنی عمومی،تفاوت‌ معنی‌داری وجود ندارد.

خلاصه ماشینی:

"بین دیدگاه مدیران گروه،مدرسان و دانشجویان در مورد اهمیت برنامهء آموزشی،هماهنگی مدرسان با اهداف آموزشی و کافی بودن یا نبودن ساعت زمان اجرای دروس‌ تربیت‌بدنی عمومی و نیز نسبت به تخصیص بودجهء سرانه با تعداد دانشجویان،تفاوت معنی‌داری وجود دارد. بنابراین تحقیق حاضر با توصیفی که از وضعیت و چگونگی آموزش،نیروی انسانی،امکانات و اماکن و تأسیسات و بودجهء مربوط به اجرای دروس‌ تربیت‌بدنی عمومی(1 و 2)واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در منطقهء 3 کشور ارائه داده‌ است،می‌تواند آمار و اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیار رؤسای واحدهای دانشگاه‌های آزاد منطقه و مسئولان تربیت‌بدنی و ورزش ذی‌ربط قرار دهد،تا ضمن شناخت قوت‌ها و ضعف‌های‌ وضعیت اجرایی دروس مذکور،از داده‌ها و اطلاعات ارائه شده برای بازنگری در برنامه‌های موجود با برنامه‌ریزی جدید استفاده کنند و بتوانند بهره‌وری مطلوب این دروس را مورد توجه قرار داده و راهبردهای مناسب برای تقویت قوت‌ها و رفع موانع و کاستی‌ها ارائه دهند. جدول 5-نتایج آزمون تحلیل واریانس در مورد مقایسهء دیدگاه‌های مدیران گروه،مدرسان و دانشجویان در مورد هماهنگی روش تدریس مدرسین با اهداف آموزشی دروس تربیت‌بدنی عمومی (به تصویر صفحه مراجعه شود) نتایج آزمون تحلیل واریانس نشان می‌دهد که بین دیدگاه مدیران گروه،مدرسان و دانشجویان در خصوص هماهنگی روش تدریس مدرسان با اهداف آموزشی دروس تربیت‌بدنی‌ عمومی،تفاوت معنی‌داری(00/0- P ،83/15- F )وجود دارد. درضمن آزمون فرضیهء تحقیق درمورد اهمیت برنامهء آموزشی برای دروس تربیت‌بدنی عمومی‌ نشان داد بین دیدگاه مدیران گروه،مدرسان و دانشجویان در این زمینه،تفاوت معنی‌داری وجود دارد. همچنین آزمون فرضیهء تحقیق درمورد هماهنگی مدرسان با اهداف آموزشی دروس تربیت‌بدنی عمومی،نشان داد که‌ بین دیدگاه مدیران گروه،مدرسان و دانشجویان در این زمینه،تفاوت معنی‌داری وجود دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.