Skip to main content
فهرست مقالات

کائوچو و جایگاه آن در اقتصاد ویتنام

(3 صفحه - از 26 تا 28)

کلید واژه های ماشینی : کائوچو، ویتنام، لاستیک، صنایع، اقتصاد ویتنام، کائوچوی ویتنام، لاستیک اتومبیل، رشد صادرات کائوچوی ویتنام، تولید، صنعت

خلاصه ماشینی:

"مصرف نسبتا کم‌"داخلی(بین 17000 تا 15000 تن در سال)که عمدتا نیز در صنایعی چون ساخت‌ تشک‌های لاستیکی،کمربندهای ایمنی و تجهیزات‌ پزشکی و کفش بکار می‌رود،موجب شده است سهم‌ عمده‌ای از تولیدات کائوچو صادر شود،اما با گسترش‌ صنایع لاستیک‌سازی در این کشور،که مبادرت به‌ تولید انواع لاستیک اتومبیل،دوچرخه و موتورسیکلت‌ و تیوب نموده‌اند،پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ تقاضای داخلی برای کائوچوی طبیعی افزایش یابد. مشکلات فراروی صنعت کائچوی‌ ویتنام به‌طور کلی،عرضه بیش از حد کائوچو در سطح‌ جهانی از یک سو،و بحران مالی اخیر که گربیان‌ کشورهای جنوب و شرق آسیا را فراگرفت،از سوی‌ دیگر،موجب شده است که اثرات منفی در رشد صادرات کائوچوی ویتنام به وجود آید،به این معنا که‌ کشورهایی مانند تایلند،مالزی،اندونزی،به علت‌ تنزل ارزش پولشان که در اثر بحران مالی بوجود آمده‌ بود،کالاهای صادراتی خود را به مراتب ارزان‌تر از کالاهای مشابه ویتنامی در سطح منطقه و جهان عرضه کردند،به عنوان مثال،ویتنام که کائوچوی‌ طبیعی خود را در سال 1997 هر تن 1160 دلار می فروخت،ناگزیر شد که در سال 1998 همان‌ محموله را به ازای هر تن 690 دلار بفروش برساند که‌ بنظر کارشناسان،قیمت‌ها از رقم اخیرالذکر نیز احتمالا پایین‌تر خواهد آمد. شایان ذکر است که درحال‌حاضر،تولید محصولات کائوچو با کیفیت پایین مانند SVR-10 و SVR-20 فقط 21 درصد کل تولیدات کائوچوی ویتنام‌ راتشکیل می‌دهد،در حالیکه بیش از 70 درصد تقاضای جهانی برای این نوع کائوچو میباشد(این‌ نوع کائوچو بیشتر در صنایع لاستیک‌سازی مصرف‌ میشود)از این،دست‌اندرکاران صنعت کائوچوی‌ ویتنام درصددند تا سطح تولید محصولات اشاره شده‌ را به تدریج تا سال 2005 به حدود 50 درصد برسانند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.