Skip to main content
فهرست مقالات

سخن ماه: تولید برای صادرات، راهکاری برای توسعه اقتصادی

(3 صفحه - از 4 تا 6)

کلید واژه های ماشینی : صادرات، توسعه صادرات، تولید، راه‌برد برنامه توسعه صادرات کشور، تسهیلات، توسعه اقتصادی، بازارهای صادراتی، اتاق بازرگانی و صنایع، عوامل موثر در توسعه صادرات، توسعه صادرات کشور در زمینه

خلاصه ماشینی:

"برنامه بلندمدت تحقق بلندمدت راهبرد تولید برای صادرات‌ به عنوان راهبرد منتخب برای توسعه صادرات و در نهایت،توسعه اقتصادی،به گونه‌ای فراگیر و همه‌ جانبه در صورتی امکان‌پذیر خواهد شد که به دور از هرگونه تشریفات اداری و دیوانسالاری مرسوم و متداول،وزارت بازرگانی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران مشترکا و در تماس با مراکز مطالعاتی- بازرگانی خارجی،بازارهای بین المللی و به عبارت‌ روشن‌تر،بازارهای صادراتی را به گونه‌ای منظم‌ بررسی کنند و نیاز این بازارها به انواع کالاهای تولیدی‌ برخوردار از مزیت نسبی داخلی را به روز نگاهدارند، به نحوی که همواره از میزان کم‌وکیف نیاز این بازارها آگاه بوده،بتوانند مراکز ارایه دهنده انواع تسهیلات را در مورد اتخاذ سیاست‌های تسهیلاتی ویژه راهنما باشند،به‌طور نمونه،از توان کمک به مسوولان‌ و کارگزاران سیاست‌های پولی برای تعیین‌ سیاست‌های پولی در خصوص چگونگی کمک به‌ توسعه یک یا چند رشته از تولیدات صنعتی برخوردار باشند؛یا در مورد قایل‌شدن انواع معافیت‌ها برای‌ تولیداتی که با مختصر تمهیداتی در زمینه بهبود کیفیت‌ و قیمت از امکان رقابت با کالاهای مشابه و تولیدی‌ سایر کشورها در بازارهای بین المللی برخوردار خواهند شد،مراجع تصمیمگیر را از توان مشورتی خود بهره‌مند سازند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.