Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه فرهنگ صادرات را نهادینه کنیم؟

نویسنده:

(3 صفحه - از 17 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : صادرات، فرهنگ صادرات، فرهنگ، فرهنگ صادر، مفهوم فرهنگ صادرات، صادرات غیرنفتی، نفتی، خصوص فرهنگ صادرات، صادرکننده، فرهنگ مطلوب صادرات

خلاصه ماشینی:

"مقدمه با علم به اینکه در چند سال آینده نفت،که‌ عمده‌ترین کالای صادراتی ما بشمار می‌رود،به اتمام‌ خواهد رسید،توجه تمام مسوولان و دست‌اندرکاران به‌ این مطلب مهم جلب شده که چگونه می‌توان‌ صادرات غیرنفتی داشت؟آیا درآمد حاصل از صادرات پسته یا فرش و تعدادی از اقلام خوراکی‌ می‌تواند جایگزین مناسب و کافی برای نفت باشد؟ بسیاری از محصولات صنعتی در داخل کشور تولید می‌شوند که اگر به اندکی دقت و تعمق به آن‌ها پرداخته شود،قابل صادرکردن هستند و حتی توان‌ رقابت با کالاهای مشابه خارجی را خواهند داشت. راهکار مناسب کدام است؟ قبل از اینکه سوال فوق را پاسخ دهیم،باید به این‌ مطلب پرداخته شود که آیا همه مردم به یک اندازه در خصوص صادرات و میزان اهمیت آن آگاهی دارند؟ نهادینه‌کردن یک فرهنگ به دو روش امکانپذیر می‌باشد:یکی،به صورت آهسته که لازمه آن داشتن‌ یک برنامه استاتژیک است و باید در برنامه‌های‌ کلان مملکتی اعمال شده و از دبستان و حتی پیش از دبستان آغاز شود. نظر به‌ اینکه آگاهی در خصوص فرهنگ صادرات در بین‌ اقشار جامعه همسطح نیست و همه افراد به یک اندازه‌ در خصوص آن اطلاع ندارند،بنابراین،سوالات زیر پیش خواهد آمد: 1-آیا باید فرهنگ صادرات ایجاد کنیم؟ 2-آیا باید فرهنگ صادرات را ترویج دهیم؟ 3-آیا باید فرهنگ صادرات را تغییر دهیم؟ 4-آیا باید فرهنگ صادرات را حفظ کنیم؟ با توجه به سوالات فوق،این مطلب تداعی‌ می‌شود که به‌طور کلی،چهار سطح از آگاهی در خصوص فرهنگ صادرات وجود دارد. در واقع،این افراد دارای فرهنگ ضد صادرات هستند که به صورت زیر طبقه‌بندی شده‌ است: برای این قشر باید از طریق آموزش مشخص کرد (به تصویر صفحه مراجعه شود) که صادرات غیرنفتی تنها راه حفظ استقلال و خودکفایی و سربلندی ایران اسلامی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.