Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت و بازاریابی بین المللی

نویسنده:

(5 صفحه - از 22 تا 26)

کلید واژه های ماشینی : بازار، بازاریابی، مدیریت، استراتژی، محصول، برنامه، مدیریت و بازاریابی بین‌المللی، فعالیت، گرایش، فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک واحدها

خلاصه ماشینی: "شناخت نقاط قوت و ضعف رقیب و استراتژی‌های بازاریابی آنان‌ باعث می‌شود که شرکت بتواند آگاهانه‌تر برای مقابله‌ با رقیب در صحنه حضور یابد،رقابت به محیط ملی‌ محدود نمی‌شود،بلکه دامنه آن بسیار گسترده است و باید به نیروهای رقابتی خارجی و بین المللی نیز توجه‌ داشت. در مواردی نیز ممکن است توان رقابتی شرکت ناشی از متمایل‌بودن هریک از عناصر آمیخته بازاریابی باشد، مانند متمایزبودن نوع رنگ،بسته بندی،ظاهر و مدل‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) برنامه‌ریزی استراتژیک با گرایش بازار، یک فرایند مدیریتی است که ایجاد و حفظ تعادل منطقی بین اهداف،منابع و موقعیت‌های متغیر و متزلزل بازار محصولات‌ شرکت‌ها را بر عهده دارد. برنامه‌ریزی استراتژیک بازاریابی برنامه‌ریزی استراتژیک با گرایش بازار یک‌ فرایند مدیریتی است که ایجاد و حفظ تعادل منطقی‌ بین اهداف،منابع و موقعیت‌های متغیر و متزلزل بازار محصولات شرکت‌ها را به عهده دارد و هدف آن ایجاد یا تغییر کار و محصول شرکت‌ها به منظور دستیابی به‌ رشد و سود رضایتبخش است. شرکت‌ها برای اداره آسانتر هریک از رشته‌های‌ کاری،معمولا واحدهای خودگران باید دارای سه ویژگی‌ باشد:1-در یکی از رشته‌های کاری یا گروهی از آنها که دارای وجه مشترک هستند،فعالیت دارد،2-دارای‌ رقیب یا رقبای خاصی است،3-مدیر معینی دارد که‌ مسوول برنامه‌ریزی استراتژیک و سودآوری واحد است. ارایه خلاصه برنامه پیشنهادی به مدیریت-ارایه‌ اطلاعات تاریخی در مورد بازار،محصول،رقبا، کانال‌های توزیع و محیط کلان-شناسایی‌ فرصت‌ها،مخاطرات،نقاط قوت و ضعف در رابطه با محصول-تعریف اهدافی که برنامه در پی آن است- ارایه روش بازاریابی به منظور دستیابی به اهداف‌ برنامه-پاسخ به اینکه چه کاری،در چه زمانی،به‌ وسیله چه کسی و با چه هزینه‌ای؟-پیش‌بینی هزینه‌ احتمالی طرح و ارایه روش‌های کنترل طرح و برنامه‌ اهداف اجزای هشت‌گانه برنامه‌ریزی به شمار می‌آیند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.