Skip to main content
فهرست مقالات

اطلاعات آماری

(4 صفحه - از 76 تا 79)

کلید واژه های ماشینی : خانوارها، شاخص بهای کالا و خدمات، شاخص بهای گروه، ماه، شاخص بهای گروه پوشاک، شاخص بهای گروه پوشاک نسبت، آمار، هزینه، بهای کالا و خدمات مصرفی، کل هزینه‌های ناخالص خانوار، مسکن، افزایش، شاخص بهای گروه هزینه‌های شخصی، شاخص بهای گروه مسکن، هزینه و درآمد خانوارهای، درآمد، درصد افزایش نشان، درصد خانوارها بدون فرد شاغل، کالا و خدمات، بالارفتن شاخص بهای گروه، شاخص کل بهای کالا، شاخص بهای گروه اثاث، بهمن‌ماه سال، شاخص بهای گروه کالاها، درصد بیشترین سهم، شاخص بهای گروه خوراکی‌ها، شاخص بهای گروه خدمات، شاخص بهای گروه حمل‌ونقل شخصی، هزار ریال، شاخص بهای گروه سایر کالاها

خلاصه ماشینی: "در بهمن ماه سال 78،شاخص کل‌ بهای کالا و خدمات مصرفی در استان‌ لرستان بیشترین میزان افزایش،یعنی‌ 9/1 درصد و در استان‌های کردستان، یزد و ایلام کمترین میزان افزایش‌ یا 5/0 درصد را نشان می‌دهد، در حالیکه این شاخص در استان‌ تهران برابر 4/1 درصد افزایش داشته‌ است. تغییرات اساسی در گروه‌های‌ اصلی شاخص مذکور در زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد: 1-شاخص بهای گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در بهمن ماه سال 78 این شاخص‌ در مقایسه با ماه از آن معادل 5/1 درصد افزایش یافته است. شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران (100-1376) (به تصویر صفحه مراجعه شود) در سال 77 نسبت به سال 76 هزینه و درآمد خانوارهای ساکن در مناطق شهری به ترتیب 2/20 درصد و 8/21 درصد ترقی کرد در سال 1377،بررسی هزینه و درآمد خانوارهای ساکن در مناطق‌ شهری ایران در 72 شهر و با مراجعه‌ به حدود 6000 خانوار نمونه توسط اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی‌ جمهوری اسلامی ایران انجام شده و نتایج آن به شرح زیر می‌باشد: الف-هزینه‌ در این سال،متوسط هزینه‌ ناخالص سالیانه یک خانوار شهری‌ حدود 20630 هزار ریال(ماهیانه‌ حدود 1719 هزار ریال)بود که نسبت‌ به سال قبل 2/20 درصد افزایش‌ داشته است. نتایج این بررسی نشان می‌دهد که در بین درآمدهای پولی ناخالص‌ خانوار،درآمد از مزد و حقوق بخش‌ دولتی و عمومی 6/25 درصد،درآمد از مزد و حقوق بخش خصوصی 1/19 درصد،درآمد از مشاغل آزاد غیرکشاورزی 5/10 درصد،درآمدهای‌ متفرقه 7/35 درصد و درآمد حاصل از فروش کالاهای دست دوم 7/33 درصد نسبت به سال 1376 افزایش‌ داشته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.