Skip to main content
فهرست مقالات

استراتژی های صادرات نرم افزار از کشورهای در حال توسعه (بخش اول)

نویسنده:

مترجم:

(3 صفحه - از 18 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : صادرات نرم‌افزار، نرم‌افزار، کشورهای در حال توسعه، تولید، صنعت، بازار، تولید نرم‌افزار، تولید و صادرات نرم‌افزار، تکنولوژی، دانش

خلاصه ماشینی:

"ضمنا تجربه تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین و آسیایی در تولید و صادرات نرم‌افزار مورد تحلیل قرار گرفته و نمونه هند،عمده صادرکننده نرم‌افزار در دنیای در حال توسعه نیز به تفصیل بررسی‌ شده و رد پایان،استراتژی‌های مختلف صدور نرم‌افزار و مزیت نسبی آنها را بر کشورهای در حال توسعه نشان‌ داده است. هدف‌ عمده مقاله مورد آزمون قرار دادن مسایلی است‌ همچون وضعیت شرکت‌های کشورهای در حال‌ توسعه مایل به ورود به بازار جهانی نرم‌افزار، نگرش‌های سیاستگذاری به کار گرفته شده توسط برخی از دولت‌های و استراتژی‌های مختلفی که بنگاه‌ها و دولت‌های متمایل به افزایش صادرات نرم‌افزار باید دنبال کنند و با آنها مواجهند. این مقاله بر یکی از جنبه‌های نرم‌افزار به عنوان‌ فعالیت اقتصادی تمرکز دارد:توسعه و تولید تجارت‌ نرم‌افزار(عمدتا برای صادرات)در کشورهای در حال‌ توسعه،این بدان معنا نیست که نرم‌افزارهای به کار گرفته شده در سایر تولیدات(مثلا تجهیزات مخابرات) برای این کشورها مهم نمی‌باشد. تکنولوژی توسعهء نرم‌افزار انحصاری‌ نمی‌باشد،اگرچه استفاده از برخی ابزار خاص مانند تجارت نرم‌افزار،یک مورد مطالعه‌ای‌ مناسب برای فهم این مطلب است که‌ کشورهای در حال توسعه تا چه حد و چگونه‌ می‌توانند در صنعتی جهانی با تکنولوژی‌ پیشرفته،به رقابت بپردازند. 1. ) (6)در مورد قانونگذاری و قانون CASE در اروپا، ایلات متحده و ژاپن با توجه به مهندسی معکوس‌ تولیدات نرم‌افزار نگاه کنید به CORREA, 1993,B (7)در هر حال،برخی از مراکز نرم‌افزار حوزه نفوذی‌ قابل ملاحظه‌ای را در سیستم نرم‌افزاری کسب‌ کرده‌اند،به خصوص میکروسافت سه چهارم بازار سیتم‌های عملیاتی کامپوترهای شخصی را در اختیار دارد و با احتمال مواجهه با قانون ضد تر است‌ بخش قضایی به علت محدود کردن رقابت قرار دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.