Skip to main content
فهرست مقالات

استراتژی های صادرات نرم افزار از کشورهای در حال توسعه (بخش سوم)

نویسنده:

مترجم:

(6 صفحه - از 20 تا 25)

کلید واژه های ماشینی : صادرات نرم‌افزار، نرم‌افزار، استراتژی، کشورهای در حال توسعه، توسعه، هند، دولت، صادرات نرم‌افزار هند، سنگاپور، کامپیوتر

خلاصه ماشینی:

"این یک برنامه پژوهش و توسعه برای پیشبرد بهره‌وری و کاربرد نرم‌افزار است که شرکت‌های خصوصی،مراکز تحقیقاتی‌ دانشگاهی و موسسات تحقیقت دولتی در آن‌ شرکت گسترده‌ای دارند و توسط دولت اداره‌ می‌شود. نکته عمده عبارت از این است که کشورهای در حال توسعه اگرچه ممکن است صنعت نرم‌فزاری‌ خود را به صورت داخلی و بین المللی تقویت کنند و گسترش دهند،اما تحقق این امر مستلزم تلاش‌ قابل ملاحظه و استراتژی‌های متناسب از طرف‌ دولت و شرکت‌های ذینفع می‌باشد. شواهد جمع‌آوری شده برپایه تجربه‌ کشورهای منتخب آمریکای لاتین نشان می‌دهد که علیرغم پیشرفت به دست آمده-به خصوص‌ در شیلی-و طرح‌ها و برنامه‌های در حال‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) پیشرفت،این منطقه تنها منافع متوسطی را در صادرات نرم‌افزار کسب کرده است،به خصوص در این مورد اهمیت موانع بازاریابی مطرح می‌باشد. در برخی از موارد،ممکن است‌ فرایند تکامل از خدمات دارای ارزش افزوده کمتر به خدمات باارزش افزوده بیشتر منجربه‌ استراتژی ورودی پر دوامتری به بازار بین المللی‌ گردد(ممکن است این،همان راهی باشد که از طرف هند دنبال می‌شود)اما شرکت‌های برخی از کشورهای در حال توسعه،مانند شیلی،ظاهرا از همان آغاز بر تولیدات و خدمات ارزش افزوده‌ای‌ به‌عنوان مناسبترین نگرش تمرکز یافته‌اند. به‌طور خلاصه،نه تنها بازار نرم‌افزار و شرایط سهیم شدن در آن غیر متجانس می‌باشد،بلکه‌ استراتژی‌هایی هم که توسط شرکت‌ها دنبال شده‌ و توسط دولت‌ها برای تقویت صادرات نرم‌افزار در کشورهای در حال توسعه پشتیبانی شده است نیز به‌طور قابل ملاحظه‌ای متفاوت می‌باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.