Skip to main content
فهرست مقالات

تحلیلی بر یک اثر کلاسیک تاریخ سینما

نویسنده:

مترجم:

(2 صفحه - از 50 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، اثر کلاسیک تاریخ سینما، گریفیث، نماهای، فلورا، تصاویر، ملت، مادر، ملیس، جنگ، توهم، لینچ، زندگی، تضاد، واقعیت، سفید، پیوستگی، گاس، فیلم گریفیث، سیاه، گریفیث به نمای دور، گاس و فلورا، گریفیث مارشال کیندر، گریفیث به شیوه‌ای تصویری، حرکت، نماهای دور، نمای دور بیرون خانه، سینمای زندگی، تابلوهای ملیس، اثر دیوید

خلاصه ماشینی: "این تصویر محدود به نیمهء چپ پرده است،اما دوربین به آهستگی‌ چرخشی افقی به راست می‌کند تا در یک نمای دور دلیل‌ گریستن آنها را کاملتر نمایان سازد-مردان شرمن از میان دره گذشته،هر چه را که در برابرشان است نابود می‌کنند-عنبیه کاملا باز می‌شود و هر دو نیمهء پرده را مقارن با یکدیگر نشان می‌دهد. آنگاه او،در نمایی دور به صورت پیکری‌ تنها،خسته و تکیده،در حالیکه در طول نرده به آهستگی‌ حرکت کرده،و جلوی در خانه درنگ می‌کند،نمایان‌ می‌شود-تنها سایه‌ای است از آنچه که پیش از جنگ بوده- با این تصویر،نماهای نزدیک متضادی از درون خانه، جایی که خانواده با شادمانی مهیای بازگشت بن‌ گردیده،اینترکات(میان برش)می‌شود. صحنهء تعقیب،در تضاد با پیکرد زیرکانه و پیچیده و بیشتر لفظی لینچ، عمدتا به شکل حرکتی فیزیکی عرضه می‌شود،اگرچه‌ این حادثه جنبه‌های فیلمی بیشتری نسبت به رویدادی که‌ بین لینچ و الزی می‌گذرد،دارد،اما هر دو مبتنی بر دیدگاهی مغرضانه نسبت به سیاهانند،و هر دو عشق‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) ممنوع را در درگیری میان شر(شهوت)و خیر(شرف)،و درگیری میان سیاه و سفید گسترش می‌دهند. در سینما نیز گرچه برخی خواسته‌اند تا آنجا که می‌توانند انواع پیوستگی‌های عرفی موجود را بشکنند و سبکهای‌ تازه‌ای پدید آورند اما باز در انواع جدید می‌توان آن‌ پیوستگی را(حداقل در فیلم‌های موفق جنبش‌های‌ پیشرو)ملاحظه کرد چه بالأخره«یک فیلم»است که‌ ساخته می‌شود و کارگردان با دیگر عناصر فیلم تلاش‌ کرده‌اند تا یک اثر واحد هنری خلق کنند."

صفحه:
از 50 تا 51