Skip to main content
فهرست مقالات

بازشناسی مفهوم توسعه تجارت

نویسنده:

(2 صفحه - از 14 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : صادرات، سازمان توسعه تجارت، بازشناسی مفهوم توسعه تجارت، استراتژی، استراتژی صادرات بین‌المللی شرکت، استراتژی ملی صادرات، استراتژی توسعه تجارت موثر، توسعه صادرات در سطح ملی، رقابت، ایجاد سیاست صادرات

خلاصه ماشینی:

"من‌ مایلم که نتایج مهم بدست‌آمده از این نشست را در پنج بند ارایه کنم: ایجاد سیاست صادرات واحد و منسجم در برنامه‌ریزی اقتصادی:یک استراتژی ملی صادرات‌ باید به‌طور کاملا واضح در کلیه جوانب و قواعد برنامه‌ریزی اقتصادی،به صورت یکپارچه عمل‌ کند و این استراتژی نباید به سادگی با توسعه بازار خارج تغییر کند،بلکه باید شرکت‌های داخل را در رقابتشان در امر صادرات با ایجاد فرهنگ‌ صادرات مورد حمایت قرار دهد. باوجود اینکه هیچ استراتژی‌ای نمی‌تواند در تمام کشورها کاربرد داشته باشد و حتی در یک‌ کشور هم برای همیشه قابل استفاده نیست،اما یک اصل کلی باید در آن ثابت باشد و آن ایجاد ارتباط بین بخش‌های:دولتی،خصوصی‌و کارگری برای توسعه صادرات در سطح ملی است. همانگونه که در ابتدای بحث مطرح شد،یک‌ استراتژی ملی صادرات باید به‌طور کامل با چهارچوب اقتصادی کشور هماهنگی و همخوانی‌ داشته باشد که این چهارچوب اقتصادی متاثر از تمام جنبه‌های توسعه ملی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.