خلاصه ماشینی:
"سقوط صنعت خودروسازی دنیا تولید بیش از حد خودرو توسط کارخانههای خودروسازی،تنوع مدل و ظرفیت حمل،شرایط آسان برای فروش و حفظ سهم بازار،افزایش رقبا در خارج از منطقه اروپا و آمریکا،و اشباع بازار این محصول همگی دستبهدست هم دادند و زلزلهای را به وجود آوردند که پسلرزههای آن ممکن است به جان کشورهایی مانند ایران نیز بیفتد.
و،فولکس واگن،رنو و پژو- (به تصویر صفحه مراجعه شود) سیتروئن تا حدی به خاطر طراحی قوی تولیدات در سالهای اخیر با رونق همراه بوده است،ولی فروش کلی آنها در نیمه دوم سال 2000 و سه ماهه اول سال 2001،یعنی در طول 9 ماه کاهش داشته است،و به علاوه،کاهش شدید 7/8 درصدی ماه فوریه لرزه بر اندام این صنعت انداخت.
کارل پیتر فاستر،رییس جدید این کارخانه هوندا در ماه مارس اعلام کرد که ضرر عملیاتی این شرکت در سال جاری به 408 میلیون دلار خواهد رسید،یعنی چهار برابر سال گذشته.
کارخانه هوندا در ماه مارس اعلام کرد که ضرر عملیاتی این شرکت در سال جاری به 50 میلیارد ین(408 میلیون دلار)خواهد رسید،یعنی چهار برابر سال گذشته."