Skip to main content
فهرست مقالات

گزارش ماه: درباره اتحادیه ها و تشکل های اقتصادی وابسته به اتاق ایران/ سندیکای صنایع کنسرو ایران

(4 صفحه - از 54 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : سندیکای صنایع کنسرو ایران، صادرات، صنایع غذایی، تولید، صنایع کنسرو ایران فعالیت، تعاونی صنایع کنسرو ایران، عضو هیات مدیره، صنایع کنسرو ایران در سال، واحدهای صنایع صنایع غذایی، سندیکا و تعاونی صنایع کنسرو، صنعت، جهت تولید محصولات کشاورزی صنعتی، صنایع غذایی کشور، مواد غذایی، فعالیت‌های تولیدی صنایع تبدیلی، زمینه مواد غذایی فعالیت، اتاق ایران، دولت، وزارت بهداشت، قیمت، تولیدکنندگان مواد غذایی، هیات مدیره سندیکا، زمینه سیاستگذاری صنعت کنسرو، صنایع غذایی به دلایل، مواد اولیه، تولیدات صنایع غذایی، اعضای هیات‌مدیره، بازارهای، تولیدی صنایع، کنترل مواد غذایی

خلاصه ماشینی: "اعضای هیات مدیره این‌ سندیکا در رابطه با مسایل و مشکلات صنف خود و با استفاده از تجارت ارزنده خویش راه‌های‌ درمان این بخش عظیم صنعتی- کشاورزی کشور را به شرح زیر تشریح کردند: مهندس منصور ناصری، رییس هیات مدیره:طی 10 تا 15 سال آینده با حذف تولیدکنندگان‌ کوچک و ایجاد رقابت بین‌ تولیدکنندگان بزرگ در عرصه‌ صنایع غذایی که از ظرفیت تولید بالا و علم و دارایی و تکنولوژی و کیفیت مطلوب‌تری برخوردار هستند،موجب خواهد شد که‌ صنایع غذایی ما منابع ارزی‌ قابل توجهی را برای کشورمان‌ تامین کنند. وی سپس درخصوص معضلات‌ موجود برسر راه صادراتی کردن‌ محصولات تولیدی کشور گفت: مساله اصلی بازاریابی محصولات‌ تولیدی است،زیرا تجار و تولیدکنندگان با توجه به هزینه‌ها بالای بازاریابی و استفاده از دلار 8000 ریالی توان رقابت لازم را ندارند و جهت رفع آن نیاز به ایجاد یک مجموعه صادراتی توسط صنایع غذایی است که سود حاصل‌ از صادرات را هم به داخل صنعت‌ غذایی کشور سرریز سازند و دولت‌ نیز در کنار آن مابه التفاوت قیمت‌ جهانی را به ریال به تولیدکننده‌ بپردازد. دکتر ایرج پیرایش،نایب‌ رییس:حضور صنایع غذایی ما در بازارهای جهانی جز به واسطه‌ افزایش کیفیت تولید،تدامو تولید، کاهش قیمت تماام‌شده محصولات‌ و نیز تبلیغ در بازارهای جهانی به‌ مدد مرکز توسعه صادرات و نمایندگی‌های سیاسی ایران که‌ دارای نمایندگی بازرگانی فعال‌ باشند،ممکن نخواهد شد، وی افزود:بالابردن نرخ ارز از سوی دولت از 175 تومان،به 800 یا 900 تومان موجب بالا رفتن‌ قیمت تمام شده کالاهای تولیدی‌ شده است و دولت ظاهرا به جهت‌ آن‌که تولیدکننده داخلی بتواند با رقبایی چون چین،ایتالیا،و اسپانیا رقابت کند،نرخ دلار را هر ساله‌ همراه با بالا رفتن سطح تورم‌ افزایش داده،درحالی‌که می‌توانست‌ سیاست صحیح‌تری را جایگزین آن‌ نماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.