Skip to main content
فهرست مقالات

مقاله وارده: صادرات نرم افزار، تجربیات و راهبردها در موقعیت کنونی ایران

نویسنده:

(5 صفحه - از 9 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : صادرات نرم‌افزار، نرم‌افزار، هند، بازار، راهبردهای، توسعه، تولید، صادرات نرم‌افزار هند، راه‌برد، صادرات صنعت نرم‌افزار هند

خلاصه ماشینی:

"صادرات نرم‌افراز،تجربیات و راهبردها در موقعیت کنونی ایران مقاله وارده‌ بخش اول نویسندگان:دکتر علیرضا علی احمدی و مهندس محمد تقی فقیهی‌نژاد اشاره نرم‌افزار دارای سریعترین رشد در بازار فن‌آوری‌ اطلاعات است و هرچند که این بازار چندصد میلیارد دلاری تحت سیطره کشورهای صنعتی قرار دارد،اما هنوز هم برای برخی از کشورهای در حال‌ توسعه فرصت تلقی می‌شود. تجربه موفقیت‌آمیز کشورهایی مانند هند،برزیل‌ و شیلی به لحاظ حضور فعال در بازار جهانی در عرصه رقابت در زمینه عرصه«خدمات و محصولات‌ نرم‌افزاری»نشانگر این واقیعت است که‌ سرمایه‌گذاری در صنعت نرم‌افزار در مقایس‌ بازارهای جهانی،در صورت برخورداری کشور از تخصص و مهارت نیروی انسانی،کارایی در تولید محصول و امکان کافی برای تربیت نیروی انسانی این‌ چنینی همراه با برقرارسازی بستر فنی،حقوقی و اقتصادی موردنیاز،چشم‌انداز امیدوار کننده‌ای را برای برخی از کشورهای روبه توسعه از جمله کشور ما برای کسب درآمدهای ارزی بوجود می‌آورد. مهمترین این عوامل عبارتند از: 1)حجم بازار:بازارهای داخلی-حتی در کشورهای بزرگی مانند برزیل و هند-به نسبت‌ کوچک هستند و قادر به وجود آوردن سکویی‌ برای توسعه تولیدات که سطح معینی از پیچیدگی و هزینه فراتر رود،نیستند نمودارهای‌ شماره یک و دو حجم بازارهای داخلی و بازار صادراتی در سال‌های مختلف در هند را نشان‌ می‌دهد. اگرچه هند به‌طور قابل توجهی به عنوان‌ تولیدکننده‌ای قابل اعتماد از نظر تولید نرم‌افزار شناخته شده است،اما اغلب شرکت‌ها در کشورهای درحال‌توسعه دسترسی مستقیم به‌ استفاده‌کنندگان نهایی را بسیار دشوار می‌یابند. به‌طور کلی،تجربه هند در صادرات نرم‌افزار بسیار خاص بوده و جنبه‌های متمایزی داشته‌ است و قابل مقایسه مستقیم با سایر مواردی که‌ خدمات و تولیدات ارزش افزوده بالا و کوشش‌های بازاریابی وسیعی را می‌طلبند،نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.