Skip to main content
فهرست مقالات

علیجان پور: تحول در مینیاتور، بی نیاز از اصالت نیست

(2 صفحه - از 72 تا 73)

کلید واژه های ماشینی : علیجان‌پور، تحول در مینیاتور، هنر، حافظ، خیام، مولانا، تصاویر، تماشای تصاویر کتاب رباعیات خیام، رنگهایی، استاد، مدرنیسم، آب، عزم تماشای فلک، منتقدان، ادبیات، دریا، کلاس استاد زاویه، نقد، معلم، ادبیات در کار مینیاتور، هویت، تصاویر مینیاتور، زندگی، کلاسهای مینیاتور، موفقیت، تهران به کلاس استاد، زوایای نهفتهء هنر، اثر مینیاتور، خیام و مولانا، مولانا و حافظ

خلاصه ماشینی: "اگر نقد،تنها به‌ یکی از اینها متکی شود هدف غایی که برطرف ساختن‌ نقایص است از مسیر اصلی خود دور می‌ماند،از این‌ گذشته،منتقدان ما نباید فراموش کنند که در بسیاری از اوقات تشویق هم می‌تواند همپای تنقید مؤثر و کارساز باشد،به قول خواجهء شیراز: کمال سر محبت ببین نه نقص گناه‌ که هر که بی‌هنر افتد نظر به عیب کند» (به تصویر صفحه مراجعه شود) او که در سال 0531 در سازمان صنایع دستی به‌ تدریس علاقه‌مندان مشغول شد و قلم‌گیری روی چرم‌ را ابداع کرد،پس از چندی به اتفاق یکی از دوستانش‌ به کار نقاشی روی چوب به صورت نیمه معرق پرداخت‌ و حدود 3 سال نیز در ادارهء هنرهای تجسمی به عنوان‌ مسئول کلاسهای مینیاتور انجام وظیفه نمود."

صفحه:
از 72 تا 73