Skip to main content
فهرست مقالات

چیرگی ناجسمانی برای کمانگیری

نویسنده:

مترجم:

(9 صفحه - از 206 تا 214)

کلید واژه های ماشینی : کمان، تیر، تیراندازی، آلمانی، هنر، ژاپنی، تنفس، پیکان، ندانستگی، نفس

خلاصه ماشینی:

"کتاب‌های متعددی نیز نگاشته که برای نمونه: سفری دیگر eredna eid (مترجم این مقاله، کتاب مزبور را هم ترجمه کرده که زیر چاپ است)؛طبیعت و ذهن در آثار جان کوپرپویز dnn rutan sywop repwoc nboj nov krew ni tkejbus ؛یادداشت‌های سفر ژاپن napaj ni bcubegatesiei ؛روایت‌هایی درباره فستینیوگ: goinitsef uanealb ؛شکاف سنگ‌ essirreuam است و مقالات گوناگونی نیز درباره هنر، ادبیات، نقد شعر، انسان‌شناسی و فرهنگ به چاپ رسانده و سردبیری مجلاتی چون کافه شبانه‌ afactbcan و خاکستر در پرواز ehcsageulf را هم بعهده داشته است؛مقاله کنونی نیز در همین مجله چاپ شده و نقاشی‌های آن نیز به وسیله خود نویسنده انجام گرفته * nesseibcsngob(yrenvra) (1). این‌که تیر خود را یکباره رها می‌کند، نمی‌تواند فکری باشد که ابراز می‌شود؟اما تفاوت تیراندازی با نوشتن بس بسیار است؛چرا که در هم پیچیدگی، گره انداختگی، شبکه گونگی، فراگیری و تنیدگی‌های تکمیلی مغز، همه از ویژگی‌هایی است که در نوشتن به کار می‌آید، اما این خط سیر در تیراندازی چندان روشن نیست. دیگر اثری از چمنزار مصنوعی صاف و یکدست با حد اکثر همسانی(با کیفیت‌های کوچک شده مکانی و زمانی)نبود، بلکه گودال زباله، تپه کوچک درختکاری شده، برکه‌ای آب و بیشه بر جای مانده؛انجمن کوچک شد و فرو ریخت؛دیگر فقط در وستفالن بود که می‌شد به نبردی برابر پرداخت(و امروز من از خود می‌پرسم، براستی آن نسیم شرقی کجاست؟) برای نخستین بار بدن تیرانداز علیه ماشینی شدنش طغیان می‌کند. اینجاست که بزرگترین مشکل ما به هنگام تیراندازی پدید می‌آید:نه فقط دانستن(این آسان است)، این‌که چه موقع رها کردن (تیر)باید روی دهد(فقط یک لحظه است)، بلکه نشاندن آن در حرکت دست نیز مطرح است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.