خلاصه ماشینی:
"توصیف و بیان احساسات ملی و اجتماعی برای نخستین بار در موسیقی ایرانی در ترانههای عارف قزوینی جان گرفت.
از موسیقی با کلام عارف تا موسیقی بدون کلام علیزاده، موسیقی ایرانی، راهگشایانی چون درویش، وزیری، خالقی، دهلوی، فخر الدین و لطفی را داشته است، اما علیزاده تنها آهنگسازی است که با بهرهگیری از امکانات موسیقی ملی ایران و با تکیه بر توانایی خلاق خویش، به جای تکرار تجربهها و نواختههای گذشتگان، راه بیان احساس و اندیشه را در موسیقی امروز ایران گشود و با درک نیاز زمان به روایت و بیان تأثرات اجتماعی خویش پرداخت.
در روی اول نوار، آهنگساز با همراهی ارکستر سازهای ملی، واکنش عاطفی خود را در برابر فاجعه زلزله در پنج قطعه«زندگی»، «طلوع»، «عمق فاجعه»، «آوای مهر»، «عروج»بیان کرده است.
برخلاف تصور بعضی از شنوندگان نوار موسیقی«آوای مهر»، علیزاده با نوشتن این چهار قطعه نخواسته است راه جهانی کردن موسیقی ایرانی را نشان دهد."