Skip to main content
فهرست مقالات

تاریخچه ای کوتاه از داستان کوتاه

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 17 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : داستان ،داستان کوتاه ،موپاسان ،پو ،ادبی ،چخوف ،خواننده ،شخصیت ،چاسر ،تصویر ،روایت ،فنون ،آلن‌پو ،تاریخچه‌ای کوتاه از داستان ،نویسندگان داستان کوتاه ،سبک ،ادبیات ،واقع‌گرایی ،طرح داستان ،زندگی ،تکنیک ،پو داستان کوتاه ،تأثیر ،طرح ،واقعیت ،احساس ،آلن‌پو داستان کوتاه ،مجموعه داستان کوتاه ،داستان کوتاه از زمان پو ،داستان کوتاه آمریکایی

خلاصه ماشینی:

"داستان کوتاه نه می‌توانست با نمایشنامه‌ها و داستانهای خیلی طولانی که به نثر نوشته می‌شد رقابت کند و نه می‌توانست از مصاف با صنایع سبکی که مثلا جان لیلی در یوفیوئس خود به کار برده بود جان به در برد،(1578)،تمرکز و توجه نویسندگان به جای فنون تصویرگری به فنون بیان روی خوش نشان داد به طوری که نه وضوح تصویرگری چاسر مجال رشد داشت و نه واقعگرایی عمیق بوکاچیو. با کمک هاثورن داستان کوتاه به ایجاز و اختصار دست یافت،عمدتا به این خاطر که هاثورن داستان کوتاه را وسیله‌ای برای سئوال کردن،کاویدن،و نیز تصویر کردن رویداد یا شخصیتی سرگردان می‌دیده به همین دلیل است که طرح داستانهای او به تمثیل بدل می‌شود و هاثورن می‌تواند مفاهیم را در قالب نمادهای مادی بیان کند. اگر چه (به تصویر صفحه مراجعه شود) وی موفق می‌شود که واقعیت جهان خارج را در آثارش منعکس کند ولی این مثل واقع‌بین بودن سخنران نمایش دهندۀ اسلاید است که منظور خود را از طریق اسلاید بیان می‌کند. همچنین همراه با چاپ ترجمۀ آثار تورگینیف در مجلات امریکایی، واقعیتگرایی وارداتی تأثیر وسیعی به شکل واقعیت‌طلبی عمومی بر جای گذاشت،مهمتر از همه ورود نوعی رئالیسم به صحنۀ ادبیات امریکا بود که نه به عنوان خاص واقعگرایی به مفهوم اصول و عقاید ادبی بلکه به صورت این باور که نویسنده ملتزم است حقایقی را در خصوص بخشی از مملکت که وی در آنجا رشد یافته یا به طریقی با فرهنگ آنجا آشناست،بیان کند."

صفحه:
از 17 تا 21