Skip to main content
فهرست مقالات

گسترش فعالیتهای فوق برنامه در مدارس

سخنران:

(6 صفحه - از 10 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : مدرسه، برنامه، تعلیم، معلم، بفعل، فعالیتهای فوق‌برنامه در مدارس، بزرگسال، محیط، سازگاری، تعلیم و تربیت

خلاصه ماشینی:

"برنامه عبارتست از فرصت‌ های مناسب تجربی که پیش پای‌ بچه‌ها گذاشته میشود تا استعداد های بالقوه خود را بفعل درآورند آدمی یک خاصیت دیگر هم دارد و آن‌ این است که برخلاف موجودات دیگر راه زندگی کردن را از راه تجربه و تقلید یاد میگیرد،خودش یاد میگیرد که آتش میسوزد و خودمان یاد می- گیریم اگر تفاوت سطح باشد میافتیم‌ و یا تقلید میکنیم و کودک تقلید میکند از کسیکه از راه تجربه چیزی را یاد گرفته است پس ما برای زندگی کردن‌ و سازگار شدن دو راه داریم یکی‌ تجربه و دیگری تعلیم. باین ترتیب کسانی‌ بمدرسه میرفتند که غربال شده بودند و فکرشان از لحاظ معاش راحت بود و هر کسی نمیتوانست بمدرسه برود حتی برای طبقاتی حق مدرسه رفتن‌ وجود نداشت مثلا فرزند کشاورز باید دنبال کشاورزی میرفت و سایرین‌ بهمین ترتیب،فرزندان طبقات معینی‌ مثل روحانیون و اعیان میرفتند تحصیل میکردند و کتاب گلستان و غیره را میخواندند عامل دوم اینکه‌ کسی برای مدرسه رفتن اجبار نداشت‌ بمدرسه میرفت و در جلسه درس‌ مینشست و اگر درس باب طبعش‌ نبود از روز بعد نمیامد و پدرش هم‌ اصرای در اینکار نداشت. تعلیمات اجباری یعنی همه اطفال‌ باید بمدرسه بروند پس مدرسه هم‌ ناگزیر است درسی را در برنامه‌ لطفا بقیه را در صفحه 46 مطالعه فرمائید بقیه از صفحه 51 گسترش فعالیتهای‌ فوق برنامه بگذارد که برای همه آنان مفید باشد در کشورهای دیگر دنیا اگر تعلیمات‌ اجباری اجرا شد باین ترتیب اجرا نشد ما از سال 8921 در قانون‌ اساسی تعلیمات اجباری را پیش‌بینی‌ و تصویب کردیم ولی هنوز نتوانسته‌ایم‌ آنرا درست اجرا کنیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.