Skip to main content
فهرست مقالات

کودکان را در فراگیری دروس یاری دهیم

(3 صفحه - از 42 تا 44)

کلید واژه های ماشینی : کودک، فراگیری دروس یاری، امتحان، آموزگار، آموختن، کلاس، اثرها میزان دلبستگی کودک، پرورش کودکان، دانش، کودکان و نوجوانان، جریمه، مادر، دانش‌آموز، روان کودک، تکلیف شبانه، درس و گنجایش وقت دانش‌آموز، عوامل مهم آموختن، گیری دروس، یادگیری و آموختن، در فراگیری، مغز دانش‌آموز، عوامل مهم در آموختن، مغز کودک، اثرها، دانش پیچیده، تکلیف مدرسه کودک، عوامل، محیط امتحان، کلاس نام، قالبی ساده

خلاصه ماشینی: "هر یک از این عوامل اثری در روان‌ کودک بر جای میگذارد که این اثر میتواند مثبت و یا منفی باشد و تغییرات‌ هر یک از این اثرها،یا نوع اثبات و نفی هر کدام در ضمیر کودک،یکنوع‌ بازتاب ویژه روانی ایجاد میکند که‌ در خور بررسی و ژرف‌نگری است‌ و همین تغییرات و اثرها میزان‌ دلبستگی کودک را به یادگیری و آموختن بالا یا پائین میبرد پس بهتر است با شناخت آنها وسایلی فراهم‌ کنیم تا کودکان دلبندمان را در فرا- گیری دروس هرچه بیشتر یاری‌ دهیم. برخی از آموزگاران برای مجازات‌ دانش‌آموزان،تکلیف شبانه آنها را (به تصویر صفحه مراجعه شود) افزایش میدهند و در حالیکه با این‌ کار دو ناهنجاری پدید می‌آید: نخست اینکه در مغز کودک و دیگر همکلاسهایش این اندیشه ریشه‌ میداوند که نوشتن«تکلیف»یعنی‌ «مجازات و جریمه» دوم آنکه دادن جریمه از وقت کودک‌ برای یادگیری دیگر درسها میکاهد و سبب میشود که کودک از درسهای‌ دیگر نیز بعلت یاد نگرفتن آنها تنفر پیدا کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.